۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۵۵۷۳۰۲
استاد حوزه علمیه:

هزینه کردن بودجه فرهنگی در امور غیرفرهنگی آسیب جدی است

حجت‌الاسلام امیری گفت: با وجود تصویب بودجه فرهنگی، سوگمندانه شنیده می‌شود بودجه‌های فرهنگی مانند گوشت قربانی تقسیم و در کارهای غیرفرهنگی هزینه می‌شود که باید برای این آسیب، فکری شود تا به بهانه بودجه فرهنگی هدف گم نشود.
فرهنگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد امیری، استاد حوزه علمیه و دانشگاه، امروز در نشست هم‌اندیشی که با موضوع «استقلال فرهنگی» برگزار شد، اظهار کرد: باید به استقلال از زاویه‌های گوناگون نگریسته شود تا ابعاد آن روشن‌تر شود.

وی با بیان اینکه یکی از جلوه‌های استقلال یک کشور استقلال فرهنگی است، اضافه کرد: مقوله فرهنگ با مقوله‌های اقتصاد و سیاست جدا اما در عین حال پیوسته است.

حجت‌الاسلام امیری تصریح کرد: ازاین‌رو استقلال فرهنگی هم ظرافت و دقت بیشتری می‌طلبد، هم مدت و زمان گسترده‌تری را باید صرف آن کرد و هم باید زیرساخت‌های آن را با حوصله و صبر پی‌ریزی کرد تا نتیجه مطلوب و قابل قبولی را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در این زمینه، اظهار کرد: رهبری تأکید می‌کنند که استقلال فرهنگی از استقلال در سایر زمینه‌ها سخت‌تر بوده و بسیار خون دل دارد.

حجت‌الاسلام امیری ادامه داد: بنا به فرموده رهبری «مبارزه برای استقلال فرهنگی، از همه انواع استقلال‌ها سخت‌تر است، من یک وقت گفتم دشمنان شبیخون فرهنگی می‌زنند، این ادعا راست است و خدا می‌داند که راست است، بعضی نمی‌فهمند، یعنی صحنه را نمی‌بینند. کسی که صحنه را می‌بیند، ملتفت است که دشمن چه‌کار می‌کند و می‌فهمد که شبیخون فرهنگی است و چه شبیخونی هم هست».

وی اضافه کرد: در مقابل این شبیخون کار فرهنگی باران بهاری را مانند است که نم‌نم می‌بارد و به عمق زمین راه می‌یابد. لازمه کار فرهنگی مستقل و برخاسته از فرهنگ خودی، بردباری و دوراندیشی همراه با عزم و جزم است.

حجت‌الاسلام امیری گفت: تا فضای فرهنگی جامعه با معروف‌ها شکل نگیرد و تا زیرساخت‌های فرهنگی مستحکم نشود، اقدامات سیاسی و اقتصادی هم اثرات واقعی خودش را نخواهد داشت؛ ازاین‌رو باید فرهنگ را دریافت و آن را از مظلومیت نجات داد.

وی افزود: با وجود تصویب بودجه فرهنگی، سوگمندانه شنیده می‌شود بودجه‌های فرهنگی مانند گوشت قربانی تقسیم و در کارهای غیرفرهنگی هزینه می‌شود که باید برای این آسیب فکری شود تا به بهانه بودجه فرهنگی، هدف گم نشود./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات