۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۵۵۷۳۰۴
مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی:

ازدواج عاقلانه و زندگی عاشقانه رمز خوشبختی زوج های جوان است

حجت الاسلام فرازی نیا گفت: رمز پایداری زندگی مشترک این است که ازدواج عاقلانه آغاز شود و عاشقانه ادامه پیدا کند چرا که زندگی مشترک مانند گلی است که زیبایی و طول عمر آن به رسیدگی مداوم نیاز دارد.
فرازی نیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام عباس فرازی نیا، مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی شامگاه شنبه در حاشیه مراسم افتتاحیه سیزدهمین کاروان ازدواج دانشجویی سال 96 که در قالب بیست و یکمین دوره طرح ملی «همسفر تا بهشت» در مشهد مقدس در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سؤالات آن ها پاسخ گفت.

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع زوج های دانشجوی شرکت کننده در این طرح، اظهار کرد: رمز پایداری زندگی مشترک این است که ازدواج عاقلانه آغاز شود و عاشقانه ادامه پیدا کند.

وی در تبیین عوامل بقای زندگی مشترک، خاطرنشان کرد: زندگی مشترک مانند گلی است که زیبایی و طول عمر آن به رسیدگی مداوم نیاز دارد. هرچه یک گل زیبا و خوش منظر باشد، تداوم شادابی آن منوط به رسیدگی و پذیرایی است. در نتیجه پایداری و زیبایی زندگی مشترک نیز وابسته به این است که زن و شوهر پیوسته در حال عشق ورزیدن و خدمت به یکدیگر باشند.

حجت الاسلام فرازی نیا از لزوم برقراری صحیح رابطه میان انسان با «خدا»، «همسر»، «خلق» و «جهان خلقت» به عنوان عوامل اصلی خوشبختی زوج های جوان یاد کرد و افزود: رابطه با خدا در زندگی باید دائم و منطقی باشد؛ نه به این صورت که فقط در مقاطع خاصی این ارتباط برقرار باشد. زن و شوهر باید به تمام لحظات خود رنگ خدا بدهند.

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به تأثیر برقراری رابطه صحیح با همسر به عنوان یکی از عوامل خوشبختی در زندگی، خاطرنشان کرد: زن و شوهر شریک و تکیه گاه یکدیگر هستند؛ از همین رو باید در فواصل زمانی مختلف رابطه میان خود را مورد ارزیابی قرار دهند و آن را بهبود ببخشند.

وی ادامه داد: زن و شوهر پس از ازدواج باید نسبت به سایر افراد پیرامون خود نیز رفتار مناسبی داشته باشند که مهم ترین آن را می توان در رابطه با خانواده خود و خانواده همسر قلمداد کرد. آن ها پیش از ازدواج یک خانواده داشته اند اما پس از ازدواج هر کدام دو خانواده دارند و باید احترام آن ها را حفظ کنند.

حجت الاسلام فرازی نیا در پایان رابطه صحیح انسان با جهان طبیعت را از دیگر رموز خوشبختی در زندگی دانست و گفت: رابطه با نظام طبیعت، رابطه ای قانونمدار و مبتنی بر جریان «عمل و عکس العمل» است. اگر در زندگی خود با قوانین جهان همراه باشیم، سود خواهیم کرد اما اگر سعی در تغییر آن داشته باشیم، متضرر خواهیم شد./820/پ203/ب1

ارسال نظرات