۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۵۵۷۳۱۵

عقده گشایی مقامات صهیونیست با تحریم جدید علیه سپاه

در پی شکست‌های پیاپی گروه‌های تروریستی در سوریه و آزادسازی مناطق اشغالی به دست گروه‌های مقاومت و دولت این کشور، مجلس نمایندگان آمریکا در نظر دارد با تصویب طرحی به مبارزه با عامل شکست‌‌های تروریست های مورد حمایت غرب یعنی سپاه پاسدارن بپردازد.
سپاه

به گزارش خبرگزاری رسا، مجلس نمایندگان آمریکا در تازه‌ترین اقدام ضد ایرانی خود، پیش‌نویس طرح تحریم‌های جدیدی را علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تهیه کرده است. این اقدام پس از آن انجام شد که دونالد ترامپ، رییس جمهور جدید آمریکا بعد از انتخاب توافق هسته ای با ایران را زیر سؤال برد. در همین حال سازمان انرژی اتمی بارها اعلام کرده است که ایران بر تمامی تعهدات خود وفادار بوده است. با آن که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان توافق هسته ای بین ایران و کشورهای پنج به اضافه یک، تا حد زیادی تامین کننده اهداف طرف غربی بوده است، اما این امر به هیچ وجه مانع از زیاده خواهی طرف غربی به ویژه آمریکا نشده است.

از آنجا که کشورهای اروپایی مایل به برقراری روابط اقتصادی با ایران هستند و ایران را بازاری مناسب برای سرمایه گذاری می بینند، آمریکا تمهیداتی برای ناامن کرد فضای اقتصادی ایران اندیشید. یکی از این تمهیدات تصویب قانوی مبنی بر این بود که کسانی که سفر به ایران و چند کشور دیگر داشته باشند، برای سفر به آمریکا به مشکل برخواهند خورد و با برخوردهای حفاظتی شدید مواجه خواهند شد. با این گونه اقدامات، دولت آمریکا بدون آن که از سوی هم پیمانان خود متهم به نقض برجام شود، به سیاست محدودسازی ایران ادامه خواهد داد.

بحث دیگر این که شکست‌های اخیر تروریست‌ها در سوریه و پیشروی های چشمگیر نیروهای مقاومت موجب شده است که حامیان غربی آنان به جنب و جوش افتاده و راهکاری برای محدود کردن جبهه مقاومت بیابند. از این رو سپاه پاسداران یعنی نوک پیکان مقاومت را هدف قرار داده اند.

بیان کمیته روابط خارجی آمریکا از تحریم‌های جدید

پایگاه خبری کمیته روابط خارجی آمریکا درباره تحریم‌های جدید علیه سپاه پاسداران نوشت: اِد رویس (Ed Royce) نماینده کالیفرنیا و رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، به همراه الیوت اِنجل (Eliot Engel) نماینده نیویورک و نفر دوم این کمیته لایحه شماره 5132 را برای مقابله با سپاه پاسداران ایران معرفی کردند. این لایحه که مورد حمایت هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات است، به دولت این اجازه را می‌دهد سازمان‌هایی را که سپاه پاسداران ایران کمتر از نیمی از مالکیت آن‌ها را در دست دارد، تحریم کند. این امر موجب می‌شود که ریسک معامله با سپاه پاسداران به طور چشم گیری افزایش یابد.

اِد رویس در این باره گفت: سپاه پاسداران ایران قوی‌ترین کنشگر اقتصادی این کشور است و از تروریسم، برنامه هسته ای و برنامه موشکی ایران حمایت می کند با این حال صدها شرکت صوریِ همکار با آن هنوز تحریم نشده اند. این لایحه که مورد حمایت هر دو حزب است، این خلأ را پر خواهد کرد و مانع از تقویت مالی گروهی می‌شود که دستش به خون صدهای آمریکایی و تعداد بی شماری سوری آغشته است(!).

الیوت اِنجل نیز در این باره تاکید کرد: سپاه پاسداران نماینده حضور خطرناک ایران در سوریه است و در کنار پوتین، رییس جمهور روسیه، به رژیم بشار اسد که بیش از نیم میلیون از مردم خود را قتل عام کرده، کمک می رساند. این لایحه سازمان های صوری را هدف قرار می دهد که موجب حیات اقتصادی بنیادگراترین عناصر ایران هستند. لایحه حاضر بدون آن که تعهدات آمریکا تحت قرارداد هسته‌ای را زیر سؤال برد، افراطگرایان ایران را به حاشیه می‌راند.

حمایت رسانه‌های صهیونیستی

ارائه پیش‌نویس برای تحریم جدید علیه ایران از سوی نمایندگان کنگره آمریکا مورد اسقبال شبکه های صهیونیستی واقع شد.

پایگاه صهیونیستی آی24 (i24) در خبری اعلام کرد: لایحه ای با حمایت جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها برای إعمال تحریم های شدید علیه سپاه پاسداران ایران به مجلس نمایندگان‌ آمریکا ارائه شد و امیدهای این کشور برای ورود به تجارت جهانی را نقش بر آب کرد.

این رسانه اسرائیلی با یادآوری گفته‌های رییس و معاون شورای روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد که تحریم های معرفی شده در این لایحه، ریسک معامله با سپاه پاسداران را به طور چشم‌گیری افزایش می‌دهد.

آی24 در معرفی کوتاه خود از سپاه پاسداران نوشت: نیروهای ویژه شبه‌نظامی سپاه پاسداران به طور مستقیم از آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی دستور می‌گیرند و علاوه بر عملیات در سراسر خاورمیانه نقش موثری در فعالیت های اقتصادی ایران دارند. سپاه پاسداران، از شبه‌نظامیان شیعه حزب‌الله که مهمترین دشمنان اسرائیل هستند، حمایت می‌کند.

این رسانه صهیونیست در ادامه با ذکر نام یکی از شرکت‌های هوایی ایرانی اعلام کرد که این شرکت از سوی آمریکا مظنون به جابجایی نیرو و تسلیحات به سوریه است و به وسیله متمم‌هایی با عنوان قانون کاهش تهدید ایران و حقوق بشر سوریه، مورد هدف قرار می گیرد.

آی24 در ادامه اظهار داشت: مطابق با این لایحه سیاست ایالات متحده آمریکا تلاش برای جلوگیری از عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی و سایر سازمان های بین‌المللی مشابه است تا زمانی که این کشور دیگر مشمول قوانین جهانی ضدتروریسم نشود.

هدف از تحریم‌های جدید

سیاست کشورهای غربی و در رأس آنان آمریکا همواره دولت‌های جهان را بر دو قسم تقسیم کرده است بدین شکل که یا پیرو سیاست‌های آمریکا باشند و یا علیه آن. از طرف دیگر سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران از نظر اعتقادی قابلیت کنار آمدن با جنایت‌هایی نظیر اشغال قبله اول مسلمانان، اخراج، تبعید وقتل مردم فلسطین و بسیاری دیگر از جنایت های مورد حمایت غرب را ندارد. لابی های صهیونیست مدت‌هاست که بر دولتمردان آمریکا سیاست های خود را دیکته می کنند تا اهداف کوتاه مدت و بلند مدت رژیم صهیونیستی تامین شود. همچنین هدف از بر هم زدن امنیت کشورهای اسلامی خاورمیانه تامین امنیت رژیم صهیونیستی است. حال اگر کشوری با سیاست‌های رژیم صهیونیستی در اشغالگری مخالفت کند، با دو پاسخ مواجه می شود: اگر مانند سوریه ساختار حکومت قدرتمندی نداشته نباشد، دچار  بحران و جنگ داخلی می‌شود و اگر مانند ایران از ساختاری استوار برخوردار باشد، با تحریم‌های شدید مواجه می‌شود.

دشمنی رژیم صهیونیستی علیه سپاه پاسداران نیز واضح به نظر می رسد چرا که بازوی اصلی جمهوری اسلامی ایران و به طور کلی جبهه مقاومت، در برابر اجرای سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه، این نیرو بوده است. به طوری که در متن پیش نویس تحریم ها نیز آمده است، جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران (با افتخار) حامی حزب الله و دولت سوریه است چرا که این دو در سابقه خود به جز مبارزه در برابر سیاست‌های استعمارگرایانه آمریکا و رژیم صهیونیستی نداشته اند. این در حالی است که رژیم صهیونیستی با وقاحت تمام، مجروحان گروه‌های تروریستی از جمله به اصطلاح میانه‌روهایی مانند ارتش آزاد تا به شدت تندرورهایی مانند النصره و داعش را در سرزمین‌های اشغالی معالجه کرده است./۸۴۷/ب۹۵۲/ف

 

ارسال نظرات