۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۵۵۷۳۲۸

افزایش رشد اسلام هراسی و حمله به زنان محجبه در آلمان و اسپانیا

آمارهای رسمی منتشر شده در آلمان و اسپانیا حکایت از افزایش حمله به مسلمانان این دو کشور به ویژه از سوی گروه‌های راست افراطی دارد.
تظاهرات در مقابله با اسلام هراسی و اسلام ستیزی

به گزارش خبرگزاری رسا، آمارهای منتشر شده همچنان از افزایش حمله به مسلمانان ساکن اروپا حکایت دارد به طوری‌که در جدیدترین گزارش‌های رسمی دولت آلمان آمده است که تنها در سال 2017، 950 حمله به مسلمانان ومساجد این کشور صورت گرفته است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، در اسپانیا نیز در سال 2017 بیش از 500 مورد حوادث اسلام هراسانه چون حمله به زنان و نوجوانان در مساجد گزارش شده است.

 بر اساس این گزارش، در آلمان از ماه ژانویه گذشته بعد از شکایت‌های جامعه مسلمانان این کشور برای اتخاذ اقدامی جدی علیه رشد جنایت‌های ضد مسلمانان، پلیس ثبت آمار اسلام هراسی را آغاز کرد.

وزارت کشور آلمان در گزارش خود بیشترین حمله‌ علیه مسلمانان را به گروه‌های راست افراطی نسبت داد به طوری‌که  دستکم 33 مسلمان در این حملات مصدوم شدند. حمله به زنان محجبه و مساجد و دیگر موسسات مسلمانان از دیگر حوادث اسلام هراسی در این کشور بود.

وزارت کشور آلمان همچنین دست‌کم 60 مورد حمله در سال گذشته میلادی را علیه مساجد و دیگر موسسات جامعه  مسلمانان ثبت کرد.

بر این اساس، آلمان با جمعیتی برابر با 81.8 میلیون نفر، دومین کشور از حیث جمعیت مسلمان ساکن در اروپا بعد از فرانسه است.

در اسپانیا نیز مستندهای سال 2017 که جمعه گذشته منتشر شد، نشان از روند رو به افزایش حمله علیه مسلمانان در این کشور توسط راست‌های افراطی دارد.

در اسپانیا نیز 21% حوادث علیه زنان مسلمان، هشت درصد علیه مردان، چهار درصد علیه نوجوانان و هفت درصد علیه مساجد رخ داد. در این کشور حتی به مشاغل و انجمن‌های مسلمانان نیز حمله شد.

از مجموع حوادث مرتبط با اسلام هراسی در اسپانیا ، 51 % در شمال شرقی منطقه کاتالونیا، 22% در آندلس و 20% در والنسیا رخ داده است./۹۹۴/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات