۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۵۵۷۳۵۹
امام جمعه تبریز:

کمیته امداد به کرامت انسانی افراد توجه داشته باشد

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که محرومیت‌‎زدایی یکی از مهم‌ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران بوده است، گفت: انتظار داریم کمیته امداد در انجام امور محوله به کرامت انسانی افراد توجه داشته باشد.
دیدار کمیته امداد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی صبح امروز در دیدار با مسؤولان کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی با بیان این‌که وجود مناطق محروم شایسته نظام اسلامی نیست، اظهار داشت: ملت انقلاب کردند تا تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌ها از میان برود.

وی با تأکید بر این‌که افزایش آمار خدمت‌رسانی از سوی کمیته امداد هیچ افتخاری محسوب نمی‌شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم روزی فرا برسد که کمیته امداد برای انجام امور محوله خود، نتواند فقیر یا محرومی را پیدا کند؛ باید نهایت نگاه عادلانه در امدادرسانی به محرومان نیز مورد توجه باشد.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که کمیته امداد یکی از یادگارهای ارزشمند امام خمینی(ره) و منشاء خیر و برکات فراوانی بوده است، خاطرنشان کرد: محرومیت‌ زدایی یک شعار سیاسی نیست، بلکه راه و روش انقلاب اسلامی ایران بوده و است و باگر ه آن اعتقاد داریم نباید در خدمت به فقرا خسته و ناراحت شویم.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که راه و روش امام و رهبری بهترین قطب‌نمای حرکت در مسیر صحیح است، تصریح کرد: امام راحل فرمودند؛ یک موی سر این کوخ‌نشینان به همه کاخ‌نشینان برتری دارد، خاصیت حکومت مردمی این است که توان فهم محرومیت‌ها را داشته باشند.

امام‌ جمعه تبریز رسالت اصلی کمیته امداد را خدمت‌ به محرومان و پابرهنگان دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین اصولی که باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد؛ این است که کمیته امداد در انجام امور محوله به کرامت انسانی افراد توجه داشته باشد؛ به عبارت دیگر خدمت به فقرا نباید با منت باشد.

وی با بیان این‌که وظیفه ما خدمت به فقرا و شریک غم و شادی‌های آنان بودن است، افزود: خدمت به محرومان را افتخاری برای خود بدانید و این اعتقاد را باور داشته باشید که همین طبقات محروم بودند که در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پشتیبان نظام بودند.

همچنین محمد کلامی، مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی در سخنانی به ارایه گزارشی از فعالیت های این مرکز پرداخت و اظهار داشت: حدود 16 هزار مسکن مددجوی کمیته امداد امسال بهسازی شد و سه هزار و 900 نفر از نوعروسان جهیزیه دریافت کرده‌اند./935/پ204/ب1

ارسال نظرات