۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۵۵۷۴۰۷
مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی خبر داد؛

آغاز نام نویسی از داوطلبان/ پذیرش ۲۰۰ نفر در حوزه علمیه آذربایجان غربی

مدیر حوزه علمیه برادران آذربایجان غربی با اشاره به آغاز نام نویسی از داوطلبان ورود به حوزه های علمیه، گفت: ظرفیت پذیرش طلاب در مدارس علمیه ۱۲ گانه استان برای سال تحصیلی آینده ۲۰۰ نفر است.
حجت الاسلام محمدی، مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی

حجت الاسلام صفدر محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیهريا، با اشاره به آغاز نام نویسی از داوطلبان ورود به حوزه های علمیه برادران کشور، اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور نام نویسی از داورطبان برای ورود به حوزه علمیه استان از دوازدهم اسفندماه آغاز شده است و تا پانزدهم فروردین 97 ادامه خواهد داشت.

وی گفت: داوطلبان با مدرک سیکل و دیپلم برای تحصیل در مدارس علمیه بلندمدت و افراد با مدرک دیپلم و دانشگاهی می توانند برای تحصیل در سفیران هدایت که به صورت غیرحضوری است، نام نویسی کنند.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه پیش بینی می شود که امسال بیش از یک هزار نفر در آزمون ورودی حوزه علمیه استان شرکت کنند، افزود: امسال پذیرش حوزه علمیه آذربایجان غربی بر اساس آمایش سرزمینی، جمعیت شهرستان و نیاز شهرستان و استان خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی ظرفیت پذیرش حوزه علمیه استان را 200 نفر اعلام کرد و گفت: افراد بعد از پذیرش نهایی و دریافت کد طلبگی در 10 مدرسه علمیه حضوری و بلند مدت و 2 مدرسه غیرحضوری و کوتاه مدت مشغول تحصیل خواهند شد.

وی تبلیغات محیطی، بهره گیری از ظرفیت رسانه های مجازی و مکتوب، حضور مدیران و اساتید در مدارس متوسطه و ارائه مشاوره، تشویق خانواده ها به تحصیل فرزندانشان در حوزه از طریق منابر روحانیان سطح شهر و مبلغان طرح هجرت استان، استفاده از ظرفیت نمازهای جمعه در خصوص اهمیت تربیت طلاب و روحانیان را از جمله اقدامات در راستای اطلاع رسانی پذیرش حوزه علمیه در استان ذکر کرد.

استاد حوزه و دانشگاه ارومیه با اشاره به اهمیت تحصیل در حوزه و اشتغال به تبلیغ دین ابراز امیدواری کرد خانواده ها فرزندان مستعد و دیندار خود را برای سربازی امام زمان (عج) رهنمون سازند.

حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک هزار و 150 طلبه در حوزه علمیه استان در سطح یک، دو و سه حوزه مشغول فراگیری علوم دینی هستند./936/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات