۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۵۵۷۶۷۱
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی:

طرح ملی کتابخانه گردی در استان مرکزی اجرایی می شود

مدیرکل اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی از اجرای طرح ملی کتابخانه گردی در این استان خبر داد.
مدیرکل اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی،  علی اکبر احمدی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی ظهر امروز(15اسفند) در نشست خبری به مناسبت روز ملی کتابخانه گردی در جمع اصحاب رسانه استان گفت: تبیین نقش ویژه بانوان در جامعه انکار ناپذیر است.

وی افزود: در آستانه میلاد با سعادت یگانه دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) از زحمات بانوان کتابدار و همه مادران تشکر و قدردانی می شود؛ اگر اقدامات و تدابیر و مشارکت زنان در جامعه نباشد بسیاری از کارها پیش نمی رفت یا ناقص می ماند.

احمدی در ادامه با اشاره به روز 17 اسفند و روز ملی کتابخانه گردی گفت: این روز با هدف ارتقای سطح کتابخوانی و انتقال ارزش های دینی و معنوی و بازشناسی زندگی بزرگان دینی و علمای شاخص برای اولین بار در چهاردهمین سالروز کتابخانه های کشور اجرا می شود.

مدیرکل اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی ادامه داد: کتابخانه مهمترین نهادی است که به نیازهای اجتماعی اطلاعاتی و فرهنگی همه اقشار جامعه بدون در نظر گرفتن جنس، سن، مذهب، تحصیلات و دیگر توانایی فردی پاسخ می دهد.

این مقام مسؤول از کتابخانه ها به عنوان ارتقای سطح اطلاعات عمومی، تعالی فرهنگی و هدایت کننده اوقات فراغت یاد کرد و گفت: طرح کتابخانه گردی با هدف پرداختن به این ضرورت و دعوت از مسولان از ساعت 8 صبح تا 18 انجام می شود.

وی حضور مسؤولان در طرح کتابخانه گردی را سبب دیده شدن کمبودها و مشکلات کتابخانه ها و سعی در رفع آن دانست و تصریح کرد: معتقدیم قبل از سایر اقشار جامعه، مسئولان باید به مقوله کتابخوانی اهتمام داشته باشند و حضور آنها تبعات و اثرلت مثبتی به دنبال دارد.

احمدی از عضویت رایگان و افتخاری عموم مردم در روز 17 اسفند خبر داد و گفت: همه اقشار مختلف جامعه می توانند در این روز در 82باب کتابخانه مشارکتی و عمومی استان به عضویت رایگان در بیایند.

مدیرکل اکتابخانه های عمومی استان مرکزی توضیح داد: کتابخانه های عمومی دهگان اراک، معراج خنداب، امام علی(ع) مامونیه، شهید بهشتی خمین، اشراق دلیجان، سردار شهید سیاوش امیری شازند، قائم مقام فراهانی فراهان،

فخرالدین عراقی کمیجان، علامه طباطبایی محلات، پروفسور حسابی تفرش و کتابخانه عمومی عباس اقبال آشتیانی شهرستان آشتیان در روز کتابخانه گردی میزبان عموم مردم هستند./842//۲۰۳/خ

ارسال نظرات