۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۵۵۷۷۱۷
یادداشت؛

ادب مرد به ز سمت اوست

روز یك‌شنبه جناب آقای رییس جمهور در مجمع عمومی بانك مركزی با كمال تأسف مخالفان دولت (با كمال احترام و تأسف یعنی بخش زیادی از ملت فهیم ایران) را كم عقل خطاب فرمودند!
حسن روحانی رییس جمهور

به گزارش خبرگزاری رسا، جناب آقای حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور و رئیس مركز مطالعات استراتژیك در پی مصاحبه یكی از مقامات پیرامون اظهار نظر در خصوص مسكن مهر در زلزله ناراحت كننده غرب كشور در فضای مجازی واكنش شدیدی نشان دادند و خطاب به ایشان نوشتند: ادب مرد به ز قدرت اوست.

گرچه این اظهارنظر یك نظر شخصی تلقی می‌شد و مخاطب هم یك نفر بود، اما واكنش جناب آشنا و رسانه‌های زنجیره‌ای بسیار تند و پر حجم و نفسگیر بود. با این حال، روز یك‌شنبه جناب آقای رئیس جمهور در مجمع عمومی بانك مركزی با كمال تأسف مخالفان دولت (با كمال احترام و تأسف یعنی بخش زیادی از ملت فهیم ایران) را كم عقل خطاب فرمودند!

جناب آقای رئیس جمهور عاقل! نیك می‌دانند در انتخاباتی كه ۲۹اردیبهشت انجام شد، حدود ۱۶ میلیون نفر از كسانی كه موفق به حضور در پای صندوق‌ها شدند مخالف ایشان بودند، گزارشات واصله و اظهارات شخص آقای رئیس جمهور هم حكایت از آن دارد كه تقریبا بین 2/5 تا ۵ میلیون واجد شرایط رأی دادن گرچه در انتخابات شركت كردند اما امكان رأی دادن (به دلیل معضلات عدیده اجرایی) برایشان میسر نگردید. حقیر به گواهی سوابق اجرایی و انتخاباتی ام بر این باورم كه حدود 80 درصد از افرادی كه متأسفانه رأی‌شان اخذ نشد از هواداران حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای رئیسی محسوب می‌شوند؛ با این وصف، با قاطعیت می‌توان اذعان داشت، مخالفان جناب آقای رئیس جمهور در انتخابات ۲۹اردیبهشت بالغ بر ۲۰ میلیون نفر برآورد می‌شوند، اما جای تعجب اینجاست كه چگونه رئیس جمهوری كه همگان حتی معصومین‌(ع) را قابل نقد می‌دانند! خود را عاری و مصون از خطا ‌و تقصیر و عاقل تصور كرده و حتی تلویحاً برتر از معصومین، از جمله امام زمان (عج) دانسته و مخالفان دولتشان را نادان و غیرعاقل می‌پندارند و شگفت اینكه این مطلب را اعلام هم می‌نمایند؟!!

نمی دانم آیا مدعی العموم قادر است از حقوق حداقل 20 میلیون نفری كه ایشان آنان را نادان (با كمال تأسف و احترام بخوانید ملت فهیم ایران) خطاب نمودند دفاع نماید؟ آیا دیوان عالی كشور كه صلاحیت نظارت بر رفتار رئیس جمهوری را دارد قادر به اظهارنظر قانونی در خصوص كفایت سیاسی و احتمالاً حقوقی ایشان می‌باشد؟

چه بسا این مهم آزمونی جهت دفاع از حقوق مردم در برابر دولت برای دستگاه محترم قضا باشد. اما از جناب آقای آشنا انتظار می‌رود:

۱. در اقدامی مشابه اقدام صدرالذكر، به حضرت ایشان بنگارند ادب مرد به ز سمت اوست.

۲. در یك نظر سنجی در فضای مجازی مخالفان این اظهار نظر رئیس محترمشان را ارزیابی و نتیجه را به سمع و نظر ایشان و ملت رشید و فهیم ایران برسانند.

پی نوشت: البته بد و خالی از لطف نیست اگر واكنش قبلی خودشان را هم به پیوست تقدیم شان نمایند.

و آخر دعوانا أَنِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِین

/۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: روزنامه جوان

ارسال نظرات