۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۵۵۷۷۸۰
امام جمعه پردیسان:

دولت بروکراتیک و تکنوکرات نمی‌تواند عدالت را در کشور برقرار سازد

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که سیستم کشور باید مورد بازنگری قرار بگیرد، گفت: مشکل اصلی کشور اجرا نکردن اصل ۴۴ قانون اساسی است. بر اساس معیار‌های اقتصاد مقاومتی کار باید دست مردم سپرده شود.
حجت الاسلام و المسلمین قوامی

حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام‌الدین قوامی، امام جمعه پردیسان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در دیداری که با مردم آذربایجان داشت، به وجود آفت‌هایی در انقلاب اشاره و از مسؤولان بابت عقب‌ماندگی در اجرای عدالت گلایه کردند.

وی ابراز داشت: بر اساس آمار و جداول رسمی ارائه شده، جمهوری اسلامی ایران، در بخش‌های مختلفی از جمله پزشکی، هسته‌ای، نانو، لیزر، دفاعی، هوافضا، سلول‌های بنیادی و بیوتکنولوژی پیشرفت‌هایی داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های کشور، مراکز تولید علم هستند، تصریح کرد: با تربیت جوانان انقلابی، با تقوا و نخبه در این دو مرکز می‌توانیم به سرعت پیشرفت علمی کشور در جهان بیافزاییم.

وی عنوان کرد: علیرغم هشت سال جنگی که دشمنان جمهوری اسلامی ایران بر مردم انقلابی ایران تحمیل کردند و پس از آن نیز کشور با تهدید‌ها و تحریم‌های سنگین اقتصادی مواجه بود، پیشرفت‌های قابل توجهی در عرصه‌های مختلف به دست آمده است اما بنا بود، این پیشرفت‌ها همراه با اجرای عدالت باشد، توزیع عادلانه منابع و ایجاد فرصت‌های برابر برای فراهم کردن شرایط مناسب رشد و بالندگی در جامعه، دو شاخصه عدالت در حکومت اسلامی به شمار می‌آیند.

امام جمعه پردیسان با بیان این که توزیع عادلانه‌ای در منابع کشور وجود نداشته و فرصت‌های یکسانی در اختیار آحاد مردم قرار نگرفته است، اظهار داشت: همه مردم نتوانستند از آموزش و پرورش و امثال آن به طور مساوی و برابر بهره‌مند شوند. امروزه در مناطقی از کشور، دانش‌آموزان در شرایط نامساعد تحصیلی به سر می‌برند.

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی ابراز داشت: کشور دچار بیماری اقتصادی شده است و تولید ثروت، توزیع ثروت، مصرف ثروت، توسعه ثروت و تداوم در ثروت به شکل صحیحی صورت نمی‌گیرد.

وی با ابراز گلایه از برخی مسؤولان، خاطرنشان کرد: متأسفانه امکانات کشور دست عده‌ای انسان بی‌تقوا افتاده است که نسبت به بیت‌المال بی‌توجه هستند و با تشکیل باند‌هایی، رانت می‌خورند و از امتیاز‌های خاصی برخوردار می‌شوند.  

حجت الاسلام والمسلمین قوامی تصریح کرد: در حالی که عده‌ای بی‌تقوا منابع کشور را به یغما می‌برند، اقشار ضعیف و کم‌برخوردار جامعه که حتی گاهی اوقات در تهیه مایحتاج روزمره خود ناتوان هستند، در شرایط دشوار انقلاب را به دوش می‌کشند، متأسفانه رانت‌خواران با نفوذ در دولت، مجلس، قوه‌قضائیه و گروه‌ها و جناح‌های سیاسی کشور اثر می‌گذارند تا کار‌های خود را بهتر و راه‌تر پیش ببرند و علیه نظام بشورند.

امام جمعه پردیسان با بیان این که ما دچار مشکل هستیم و جامعه اسلامی ایران از این مسأله رنج می‌برد، گفت: دین‌داران و انقلابی‌ها صبر می‌کنند تا انقلاب بماند، اما زمانی که رهبر معظم انقلاب تصریح می‌کنند که عدالت در کشور به درستی محقق نشده است، نشان دهنده آن است که معظم‌له شخصاً می‌‌خواهند برای تحقق این مهم اقدام کنند.

وی با تأکید بر این که دولت بروکراتیک و تکنوکرات نمی‌تواند عدالت را در کشور برقرار سازد، اظهار داشت:  رییس جمهور اگر می‌خواهد عدالت در کشور اجرایی شود، باید تابع رهبری باشد.

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی با بیان این که سیستم کشور باید مورد بازنگری قرار گیرد، ابراز داشت: مشکل اصلی کشور اجرا نکردن اصل 44 قانون اساسی است. بر اساس معیار‌های اقتصاد مقاومتی کار باید دست مردم سپرده شود.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی مبتنی بر عدالت بوده و درون زایی و برون‌گرایی یکی از خصیصه‌های اصلی آن است. اقتصاد مقاومتی پول ملی را قدرتمند‌ می‌کند و کارخانجات را رونق می‌بخشد، اگر بگذاریم اقتصاد کشور در اختیار مردم باشد، مردم می‌توانند با ساخت کارخانه و تشکیل تعاونی مشکلات اقتصاد کشور را حل کنند./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات