۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۵۵۷۷۹۴

امضای تفاهم نامه همكاري بين حوزه علميه خراسان و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي

تفاهم نامه همكاري بين حوزه علميه خراسان و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي به امضاي حجت الاسلام والمسلمین عاملی و حجت الاسلام والمسلمين لک زائی رسيد.
حجت الاسلام والمسلمین مصباح عاملی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، حجت الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی در ديدار حجت الاسلام والمسلمين لک زائی ریيس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در محل مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان با اشاره به حکم انتصاب شورای عالی و مدیریت این حوزه، اظهار کرد: با وجود فعالیت هایی که در گذشته اقدام شده، در این مدت فعالیت ها در حوزه علمیه خراسان از حدود دو سال گذشته به صورت جهادی انجام شده است.

عضو شوراي عالي حوزه علميه خراسان ابراز کرد: برخی از برنامه های پیشین توسعه داده شده و از نظر کیفی ارتقا یافته است و برخی از آنها نیز تحت عنوان فعالیت های تحولی که در گذشته نبوده بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری برنامه ریزی و اقدام شده است.

مدیر حوزه علمیه خراسان با تاکید بر اینکه انصافا اگر از دو سال گذشته تا کنون می گفتیم فعالیت ها ریل گذاری شده است، کار بزرگی شمرده می شد، گفت:‌ با این وجود، فعالیت های انجام شده از اصطلاح ریل گذاری گذشته است و الحمدلله سیاست های کاری و در واقع نظام سازی در رابطه با مطالبات مقام معظم رهبری عملياتي شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عاملي افزود: در واقع این حوزه در زمینه فقاهت، علوم عقلی، قرآن و عترت، توسعه و ساماندهی پژوهش و پژوهشگران، گسترش فناوری و ارتقای آگاهی های سیاسی و در بخش های مختلف فرمایشات رهبر معظم انقلاب بعد از برنامه ریزی، و نظام سازی به مرحله اقدام و عمل رسیده است.

 مدير حوزه علميه خراسان با اشاره به اینکه  اقدام و عمل های اين حوزه به عنوان مولفه ها و زیرساخت های فعالیت های حوزوی در فرمایشات مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: با وجود تلاش های گذشته، حوزه علمیه خراسان چند برابر سال های پیش فعالیت های تحولی خیلی خوبی انجام داده است.

گفتني است در پايان اين ديدار تفاهم نامه همكاري بين حوزه علميه خراسان و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي به امضاي حجت الاسلام والمسلمین عاملی و حجت الاسلام والمسلمين لک زائی رسيد./934/د103/ب1

ارسال نظرات