۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۵۵۷۸۶۳
یادداشت؛

طرحی اعتمادساز و امیدوار کننده

اعتماد عمومی به نظام اسلامی و مسؤولان آن، بزرگ‌ترین سرمایه به حساب می‌آید. نظام جمهوری اسلامی طی ۴۰ سال گذشته، با پشتوانه مردمی‌اش در برای توطئه‌های بزرگ دشمنان ایستادگی کرده و موانع بزرگ را از سر راه پیشرفت کشور برداشته است.
مسؤولان قدردان ملت باشند

به گزارش خبرگزاری رسا، در سال‌های اخیر به دلایل گوناگون، اعتماد مردم به مسئولان کشور مخدوش شده و رفتار برخی از مسئولان در میان این دلایل، سهم بالایی دارد. مشکل از آن زمان شکل گرفت که برخی از مسئولان، به جای خدمت به مردم و تلاش برای پیشبرد انقلاب و کشور، مسئولیت را طعمه قرار داده و به زراندوزی روی آوردند. این رویکرد غیر انقلابی و بعضاً ضدانقلابی تعدادی اندک از مسئولان، در گذر زمان به یک رویه خطرناک برای تعداد بیشتری از مسئولان تبدیل شد و کم‌کم، یک قشر نوکیسه و دارای ثروت‌های بادآورده در دوره پس از انقلاب پدید آمد.

پدیدآیی خلق و خوی اشرافی‌گری با رفتن سراغ ماشین‌های گران‌قیمت، تبدیل خانه‌های کوچک به خانه‌های بزرگ گران‌قیمت در بالای شهر، برگزاری مراسم‌های غیرمتعارف به مناسبت‌های مختلف و غیره، فاصله‌ای باورنکردنی بین زندگی بخشی از مسئولان کشور با توده‌های مردم و در واقع ولی نعمتان مسئولان پدید آورد. بدیهی است که برای مردم شهید داده و سختی کشیده برای این انقلاب، چنین وضعیتی قابل قبول و پذیرش نباشد.

متأسفانه از سال‌ها پیش، به رغم مطالبات جدی مقام معظم رهبری از مسئولان قوای سه‌گانه برای مبارزه جدی با مفاسد مالی و اقتصادی، همه مسئولان دچار غفلت و کوتاهی در امر مبارزه با این پدیده خطرناک شدند. ذبح شدن عدالت به عنوان شعار اصلی جمهوری اسلامی، نتیجه رویکردهای معطوف به منفعت‌طلبی عده‌ای از مسئولان از یک طرف و غفلت و کوتاهی دیگر مسئولان در امر مبارزه با فساد، اشرافی‌گری و رویکردهای منفعت‌طلبانه از طرف دیگر است. اکنون مردم، نه از اصل انقلاب و اساس نظام، بلکه از فسادها، تبعیض‌ها و بی‌عدالتی از یک طرف و غفلت‌ها و کوتاهی در امر مبارزه با فساد از طرف دیگر، اظهار گله‌مندی و نارضایتی می‌کنند. برای مردم پذیرفتنی نیست که معدود افرادی از میان هزاران مسئول پاکدست و خدمتگزار، با غارت بیت‌المال و سوء‌استفاده از مسئولیت، از طریق رانت‌خواری و خاصه‌خواری، صاحب ثروت‌های قارونی شده باشند.

برای مردم قابل قبول نیست که با این افراد به خاطر دست‌اندازی به بیت‌المال و سوء‌استفاده از مسئولیت، هیچ برخورد قضایی و انقلابی نشود. اگر دیروز مبارزه با فساد و صاحبان ثروت‌های بادآورده، یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری از مسئولان کشور بود، اکنون این مبارزه به یک مطالبه عمومی از نظام اسلامی تبدیل شده است.

اگر به این مطالبه و درخواست پاسخ شایسته داده نشود، به طور قطع بر بی‌اعتمادی مردم افزوده می‌شود. طرحی که اینک در مجلس شورای اسلامی با عنوان «اعاده اموال نامشروع مسئولان» مطرح شده و تعداد قابل توجهی از نمایندگان مجلس به دنبال تصویب آن هستند، طرحی بسیار مهم در راستای بازسازی اعتماد عمومی به حساب می‌آید. نمایندگان مجلس این طرح اعتمادساز امیدوارکننده را، با تمام قوت دنبال کرده، پس از تصویب در اجرایی کردن آن با همکاری قوای دیگر، از هیچ کوششی دریغ نورزند. البته این مسیر، مسیر همواری نخواهد بود و به طور قطع، صاحبان ثروت‌های بادآورده و قارون صفتان زمانه، به بهانه‌های مختلف و توجیهات گوناگون، ممکن است به کارشکنی و سنگ‌اندازی در این مسیر مشغول شوند. بنابراین حرکت در این مسیر، به روحیه جهادی و انگیزه انقلابی نیاز دارد. به طور قطع با ثبات قدم در این مسیر، می‌توان فساد را ریشه‌کن کرد و موانع بزرگ را از سر راه دولت‌سازی اسلامی برداشت./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: روزنامه جوان

ارسال نظرات