۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۶
کد خبر: ۵۵۷۸۹۲
حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد:

حجاب نه یک مسأله فردی بلکه حقی اجتماعی است

معاون آموزش حوزه های علمیه با بیان اینکه حجاب یک مسأله فردی نیست بلکه حقی اجتماعی است، گفت: افزایش آمار طلاق و سست شدن کانون خانواده از مهم ترین پیامدهای بی حجابی بانوان در جامعه اسلامی است.
رستم نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه در عصر حاضر حجاب نه یک مسأله فردی و شخصی بلکه حقی اجتماعی است، گفت: بررسی ها نشان می دهد که افزایش آمار طلاق، سست شدن بنیان خانواده ها و افزایش فساد در جامعه از مهم ترین پیامدهای بی حجابی بانوان است.

معاون آموزش حوزه های علمیه با اشاره به اینکه حجاب مبنایی قرآنی دارد و قرآن حجاب را حافظ امنیت زنان مسلمان و نشانه شخصیت آنها و پسندیده ترین حالت برای آنها می داند، افزود: در قرآن به حدی بر حجاب تأکید شده که یکی از سوره های قرآن مانند سوره نور را سوره حجاب نامیده اند.

وی تصریح کرد: تصور اینکه حجاب برای زنان محدودیت است تصور غلطی است زیرا حجاب زمینه ساز تشکیل خانواده و تولد فرزندان صالح و نسلی پاک است چراکه با بی حجابی بخش قابل توجهی از نیازهای جنسی جوانان در جامعه با برقراری ارتباط با زنان بی‌حجاب تأمین شده و همین امر زمینه افزایش سن ازدواج، تجرد و عدم تشکیل خانواده را به دنبال داشته است.

معاون آموزش حوزه های علمیه با تأکید بر اینکه متاسفانه امروزه برخی جمهوری اسلامی را با کشورهای اروپایی مقایسه می‌کنند و بی حجابی را عامل پیشرفت ظاهری این کشورها و عامل اعاده حقوق زن می دانند، گفت: این مقایسه اشتباه است زیرا در کشوری مانند ایران حجاب قانون است و قانون در تمامی کشورها باید رعایت شود همانطور که بی حجاب در غرب قانون است و به عنوان یک قانون با حجاب برخورد می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد با بیان اینکه حجاب تنها به بانوان اختصاص ندارد، اظهار کرد: مردان نیز باید نسبت به رعایت حجاب و عفاف اهتمام داشته باشند، چراکه حجاب یکی از فروعات دین است اما فرعی بودن این موضوع دلیل نمی‌شود که برخی آن را رعایت نکنند چراکه حجاب با موضوع عفاف که یکی از واجبات دین است ارتباط مستقیم دارد.

وی یادآور شد: در جامعه اسلامی اگر به دنبال افزایش نرخ ازدواج و افزایش نرخ فرزندآوری هستیم باید حجاب و عفاف را به صورت ویژه مورد تأکید قرار داده و نسل جوان اعم از دختر و پسر را به رعایت حجاب و عفاف و تشکیل خانواده در پناه حجاب و عفاف دعوت کنیم./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات