۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۴
کد خبر: ۵۵۸۰۶۰
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران:

طلاب خواهر در مباحث قرآنی رشد چشمگیری داشته اند

حجت الاسلام اسکندری گفت: اگر مادران در جامعه با قرآن آشنایی داشته باشند، نسل آینده از تربیتی قرآن محور بهره مند خواهند شد.
حجت ‌الاسلام رضا اسکندری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام اسکندری در دوازدهمین جشنواره سراسری قرآن و عترت حوزه‌های علمیه خواهران که روز پنجشنبه در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، با اشاره به این که قرآن کریم شامل همه ابعاد زندگی انسان می شود، گفت: قرآن کریم برای همه بخش های زندگانی انسان ها برنامه ریزی کرده است، بنابراین ضروری است به همه برنامه های آن عمل کنیم.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران بر لزوم تدبر در آیات قرآن کریم تأکید کرد و اظهار داشت: تنها راه دستیابی به معارف نورانی قرآن مجید این است که در فهم معانی آن تدبر داشته باشیم و در این راه از قوه عقل که همان حجت درونی است بهره بجوییم.

وی قرآن کریم و عترت را عِدل یکدیگر معرفی معرفی کرد و ابراز داشت: قرآن کریم هنگامی دانسته می شود که به وسیله عترت تفسیر و تبیین شود.

حجت الاسلام اسکندری با اشاره به اینکه نهج‌البلاغه از برنا‌مه‌های اصلی حوزه‌های علمیه خواهران است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برخی خطبه های نهج البلاغه بسیار سخت فهمیده می شود، ضرورت دارد چندین بار در سال مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران با تأکید بر این که مفاهیم قرآنی باید برای مردم جامعه تبیین شود، عنوان داشت: اکثر طلاب حوزه علمیه خواهران حافظ قران کریم هستند و این موضوع بسیار ارزشمند است، اما در حقیقت باید گفت آن مسأله ای که مهم تر تلقی می شود، بحث درک مفاهیم قرآنی است.

وی بیان کرد: هدف از برگزاری جشنواره سراسری قرآن و عترت حوزه‌های علمیه خواهران رشد خواهران طلبه در عرصه‌های قرآنی است؛ با توجه به اینکه بانوان علاقه بسیاری به هنر دارند، می توان از این ظرفیت برای ترویج مفاهیم قرآنی در سطح جامعه استفاده کرد.

حجت الاسلام اسکندری خاطرنشان کرد: حدود ۱۲ هزار نفر در جشنواره سراسری قرآن و عترت حوزه‌های علمیه خواهران شرکت کرده‌اند که این آمار حاکی از ان است که شرکت‌کنندگان در این جشنوراه نسبت به سال های گذشته رشد چشمگیری داشته اند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران از حضور گسترده خواهران طلبه در موضوعات محتوایی این جشنوراه خبر داد و اضافه کرد: این موضوع نشان از پیشرفت حوزه‌های علمیه خواهران در زمینه مباحث قرآن و عترت دارد، چراکه براساس آمار در موضوعات محتوایی حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد رشد داشته‌ایم.

وی در پایان با اشاره به این که اگر مادران در جامعه با قرآن آشنایی داشته باشند، نسل آینده از تربیتی قرآن محور بهره مند خواهند شد، یادآور شد: با توجه به اینکه مادران در جامعه نقش کلیدی در تربیت فرزندان و نسل آینده دارند، اگر با مفاهیم قرآنی آشنایی داشته باشند، بی شک فرزندان شان در آینده در مسیر قرآن کریم و عترت قرار خواهند گرفت./876/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات