۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۵۵۸۰۹۷
امام جمعه اهواز:

ولایت پذیری خصلت خوزستانی ها است

آیت الله موسوی جزایری گفت: از امتیازات خوزستان و خوزستانی ها ولایت اهل بیت(ع) است و همه خوزستانی ها شیعه مولای متقیان، دوستدار بی بی دوعالم و پیرو اهل بیت(ع) هستند.
سخنرانی آیت الله موسوی جزایری در همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شامگاه گذشته در جمع بانوان شرکت کننده در نخستین همایش تخصصی فرهنگ مد جهان اسلام در مضیف دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) با تبریک ولادت حضرت زهرا(س) ابراز داشت: از امتیازات خوزستان و خوزستانی ها ولایت اهل بیت(ع) است و همه خوزستانی ها شیعه مولای متقیان، دوستدار بی بی دوعالم و پیرو اهل بیت(ع) هستند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه محبت و تبعیت از اهل بیت(ع) در نزد خوزستانی ها سینه به سینه و نسل در نسل منتقل شده است، خاطرنشان شد: رهبرمعظم انقلاب، خوزستان را دروازه تشیع نامید چرا که تشیع پس از رویش در مدینه النبی و انتقال به کوفه و جنوب عراق از طریق خوزستان و آن هم اهواز به اقصی نقاط کشورمان انتقال یافت.

زعیم حوزه علمیه خوزستان به خانواده های بی شمار خوزستانی محب اهل بیت(ع) از جمله خاندان علی بن مهزیار اهوازی اشاره کرد و گفت: خاندان ابن مهزیار اهوازی از جمله خاندان هایی هستند که در عقیده ولایت اهل بیت(ع) ثابت قدم بودند.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه خوزستانی هایی در میان صحابه امامان هشتم، نهم و دهم وجود داشتند، خاطرنشان شد: دعبل خزاعی شاعر معروف خوزستانی که متولد و متوفی شوش است از جمله یاران و اصحاب امام رضا(ع) به حساب می آید که پس از دریافت خبر عزیمت امام هشتم به طوس، همانجا روانه شده و قصیده معروفش در وصف آن امام همام را سرود.

آیت الله موسوی جزایری در ادامه سخنانشان به ذکر ابیاتی به زبان عربی درباره مناقب حضرت زهرا(س) پرداخت و ابراز امیداوری کرد تا جهان اسلام در زیر پرچم امام زمان(عج) قرار گیرد./۹۴۵۶/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات