۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۵۵۸۱۱۶
آیت الله طه محمدی:

چهارشنبه سوری سنتی غلط است

امام جمعه همدان با اشاره به مشکلات چهارشنبه آخر سال، گفت: مردم ما مردمی فهیم هستند و عده ای نا آگاه نباید با ترقه بازی و ایجاد مزاحمت نظم عمومی را بر هم بزنند زیرا کوچک ترین صدای انفجار حق الناس محسوب می شود.
نماز جمعه همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان امروز در نماز جمعه همدان ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن، یه تمام بانوان ایران زمین بیان داشت: مساله حجاب یک از فرامین الهی است و خدای تعالی با توجه به خلقت انسان این حجاب را به زنان امر کرده است.

وی تصریح کرد: مساله حجاب به قدری در اسلام حائز اهمیت است که خدای تعالی یک سوره را با نام حجاب نازل کرده است و حجاب در اسلام به معنای احترام به جایگاه زن است.

آیت الله طه محمدی گفت: زنان و دختران باید این مساله را بدانند که غرب با بی حجابی به جایی نرسیده است و حتی زمانی خود مسیحیان و دیگر ادیان آسمانی معتقد به حجاب و پوشش بوده اند.

وی در ادامه با اشاره به مفاسد اجتماعی در کشور های غربی اظهار داشت: تعرض، خیانت و روابط نا مشروع در غرب یک کار عادی است و مشکلات زنان روز به روز رو به افزایش است و با این حال دشمنان سعی در القای این تفکر غلط در جوامع اسلامی را دارند.

امام جمعه همدان گفت: متاسفانه در راستای فاطمه شناسی و تبیین جایگاه این اسوه الهی در جامعه کم کاری شده زیرا تبیین جایگاه حضرت زهرا(س) در جامعه دارای برکات فراوانی است.

وی در ادامه افزود: حضرت زهرا(س) به ما درس مقابله با ظلم و ولایت پذیری را آموزش داده است و این درس در انقلاب اسلامی عملی شده به طوری که ایران بعد از انقلاب در مقابل آمریکا و استکبار جهانی ایستاده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان عنوان کرد: اگر نعمت ولایت نبود فرزندان این ملت نمی توانستند در مقابل استکبار جهانی بایستند و پهباد آمریکا را متوقف کنند.

آیت الله طه محمدی در ادامه افزود: فاطمه(س) بغیر از بُعد ولایت پذیری در تمامی زمینه های شوهر داری، اخلاص، تقوا، ایمان، معرفت، سلوک معنوی و دفاع از حق برای تمام جهانیان اسوه و الگو بوده است.

وی در پایان با اشاره به مشکلات چهارشنبه آخر سال خاطرنشان کرد: مردم ما مردمی فهیم هستند و عده ای نا آگاه نباید با ترقه بازی و ایجاد مزاحمت نظم عمومی را بر هم بزنند زیرا کوچک ترین صدای انفجار حق الناس محسوب می شود./۹۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات