۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۵۵۸۱۵۱
آیت الله قبلان:

بانوان به سیره حضرت زهرا الگو بگیرند

رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان بر لزوم تمسک بانوان به سیره حضرت زهرا(س) تأکید کرد.
آیت الله قبلان رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالامیر قبلان رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در پیامی فرارسیدن سالروز میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) را تبریک گفت.

در این پیام آمده است: حضرت زهرا(س) نمونه والای بانوی صالح را به نمایش گذاشت تا لقب «سیده نساء العالمین» را به خود اختصاص دهد. ایشان الگوی بانوانی نظیر حضرت مریم و آسیه همسر فرعون  به شمار می آیند که نقش رسالتی خود را به خوبی ایفا کردند.

وی افزود: روز جهانی زن را به بانوان تبریک می گوییم و از آنان می خواهیم به این الگو تسمک یافته و رفتار و سیره و مواضع خود را با این بانوان صالح انطباق دهند.

آیت الله قبلان تصریح کرد که بانوان در این صورت به پیشگامان اصلاح جامعه مبدل شده و می توانند وظیفه مهم تربیت و ترویج ارزش ها را در جامعه ایفا کنند.

رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان همچنین با تبریک فرارسیدن روز معلم اظهار داشت: معلمان از گذشته تاکنون به گسترش علم و معرفت پرداخته و در پیشرفت انسانی و جامعه نقش مهمی ایفا می کنند.

وی بر لزوم حمایت از معلمان تأکید کرد و ادامه داد: برای اینکه جامعه سرشار از توانایی و نخبه شود باید از معلمان و حقوق و مطالبات آنان دفاع کرد. معلمان مسؤولیت ملی و اخلاقی پیشرفت و نوآوری جوامع را برعهده دارند.

این عالم لبنانی با اشاره به نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات پارلمان این کشور گفت: انتخابات پارلمان بهترین فرصت برای تعمیق همبستگی و ارتباط و مشاوره میان لبنانی ها جهت انتخاب بهترین افراد و تحکیم ائتلاف های ملی به شمار می آید که می تواند به وطن و ملت خدمت کند.

آیت الله قبلان تصریح کرد: همه گزینه ها و پروژه ها باید در راستای حمایت از وطن، دور کردن خطرها و تهدیدهای صهیونیستی و تکفیری، حمایت از حقوق لبنان در استخراج نفت و ثروت های کشور و محافظت از ثبات و امنیت لبنان باشد./980/ب901/د

ارسال نظرات