۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۵۵۸۱۶۱
سید علی فضل الله:

دستگاه قضایی و امنیتی باید از دخالت‌های سیاسی به دور باشد

امام جمعه بیروت خواستار دوری دستگاه قضایی و امنیتی از دخالت های سیاسی و غیرسیاسی شد.
سید علی فضل الله امام جمعه بیروت

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک با اشاره به نامزدی نزدیک به هزار تن برای رقابت در انتخابات پارلمان گفت: این تعداد از نامزدها نتیجه قانون انتخابات جدید است که به افرادی که پیش از این توانایی حضور در انتخابات را نداشتند، فرصت می دهد تا شانس خود را برای حضور در پارلمان امتحان کنند. 

وی افزود: از مردم لبنان می خواهیم گزینه های خود را به خوبی مورد بررسی قرار داده و منتظر دستور دیگران نباشند یا همانند انتخابات های گذشته قربانی تعصب ها نشوند. آنان باید بدانند که تعرفه انتخاباتی که در صندوق می اندازند آینده خود و وطن را رقم زده و موظف به امانتداری هستند.

امام جمعه بیروت، مردم را نسبت به حس بی تاثیر بودن رأی خود برحذر داشت و تصریح کرد: ما وظیفه داریم به جریان های سیاسی که عملکرد مثبتی داشتند، رای داده و پیام تشکر ارسال کرده و با عدم رأی به توهین کنندگان به آرای مردم، آنان را مجازات کنیم.

وی درباره هجمه صورت گرفته علیه دستگاه قضایی و امنیتی لبنان اظهار داشت: اتهام زنی به این دو دستگاه سبب شد تا در روزهای اخیر شاهد عملکرد بی ثباتی از آنها باشیم. روزهای آینده صحت و نادرستی عملکرد دستگاه قضا و امنیتی را ثابت خواهد کرد اما لزوم محافظت از صداقت دستگاه امنیتی و سلامتی دستگاه قضایی و دوری آنها از شبهات و دخالت های سیاسی و غیرسیاسی را خواستاریم.

حجت الاسلام فضل الله این مساله را عامل رعب و هراس شهروندان لبنانی دانست و تأکید کرد که بررسی این موضوع و روشن شدن مساله برای شهروندان از اهمیت زیادی برخوردار است تا این دو دستگاه بتوانند بار دیگر با قدرت به وظایف خود عمل کنند.

وی روز جهانی معلم و روز زن را معلمان و بانوان تبریک گفت و با تقدیر از تلاش های آنان، انصاف در حق آنان و توجه به خواسته هایشان را خواستار شد.

گفتنی است انتخابات پارلمان لبنان اردیبهشت ماه در این کشور برگزار خواهد شد./980/ب901/د

ارسال نظرات