۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۵۵۸۱۷۲
حجت الاسلام لرستانی:

پیروی از سبک زندگی اهل بیت راه نجات از گرفتاری های دنیا و آخرت است

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز با تأکید بر ضرورت پیروی کردن از سیره و سنت اهل بیت(ع)، گفت: پیروی از سبک زندگی اهل بیت راه نجات یافتن از گرفتاری های دنیا و آخرت است.
حجت الاسلام لرستانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در در خرم آباد، حجت الاسلام علی لرستانی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز، امشب در همایش ریحانه النبی که به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در جمع خانواده های پاسدار و خواهران بسیجی این شهرستان برگزار شد، با تأکید بر ضرورت الگو گرفتن در زندگی فردی و اجتماعی از سیره اهل بیت(ع) و ائمه اطهار گفت: الگوبرداری مناسب در زندگی موجب سعادت در دنیا و آخرت می شود.

وی با بیان اینکه بهترین الگو در سبک زندگی الگوبرداری از رفتار وکردار معصومین(ع) به ویژه زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) است، افزود: الگو گرفتن از زندگانی و سیره معصومین(ع) به ویژه حضرت صدّیقه کبری، فاطمه زهرا(س) دارای آثار و برکاتی است.

حجت الاسلام لرستانی تفکر و اندیشه، عبرت آموزی، تقویت ایمان، الگو گرفتن، درس وحدت، ریشه یابی و حل مشکلات، احیای دین و ایمان، ارتباط با بزرگان و درس دین داری و تقوا را از جمله مواردی عنوان کرد که باید سیره معصومین(ع) الگو گرفت.

وی به صفات و کمالات اخلاقی حضرت فاطمه(س) اشاره و عنوان کرد: بخشی از این صفات نجابت، مروّت، سخاوت، شجاعت، بخشش، جمال و اندام موزون، نرم خویی، سعه صدر، صبر و بردباری، مهربانی، متانت، عفّت و پاک دامنی، خویشتن داری، حق گویی، حفظ اسرار است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز وفای به عهد و پیمان، صداقت و راست گویی، ایثار، تقوا و عبودیت، صراحت لهجه و فصاحت کلام، قناعت پیشگی، ساده زیستی، مناعت طبع، دوری از تجمّل، غرور، حرص، غیبت، تهمت و دروغ را از یگر ویژگی های حضرت فاطمه(س) عنوان کرد.

وی با تأکید بر ضرورت تبعیت عملی از سیره عملی و رفتاری حضرت فاطمه(س) بانوی بزرگ اسلام افزود: پیروی از سیره معصومین(ع) و اهل بیت(ع) مسیر و حرکت صحیح را در زندگی به ما نشان می دهد.

حجت الاسلام لرستانی در ادامه با اشاره به اینکه بیش از صد اسم، لقب و کنیه برای حضرت زهرا(س) گفته شده  است که مهم ترین آن ها عبارتند از فاطمة، بتول، مبارکة، محدثّة، راضیّة، مرضیّة، طاهرة، صدّیقة، سیّدة، حوریّة، نوریّة، شهیدة، محبوبة، عفیفة، حبیبة، صفیّة، عالمة، معصومة، مظلومة، منصورة، جمیلة، مطهّرة، حکیمة، عقیلة، عابدة، باکیة، صابرة، امینة، امّ الائمة، امّ ابیها، امّ الخیرة، امّ الفضائل و امّ المومنین، عنوان کرد: این ها نشان دهنده عظمت این بانوی بزرگ اسلام است.

وی در ادامه با بیان اینکه خانواده مهم ترین واحد اجتماعی در هر جامعه است، افزود: با بستن پیمان زناشویی بین زن ومرد این نهاد مقدس شکل می گیرد.

ضرورت حفظ و تحکیم بخشی به کانون خانواده

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز پیمان زناشویی را یک پیمان مقدس و خدایی عنوان کرد که دل ها و قلب ها را به یکدیگر پیوند می دهد و گفت: باید با تمام توان در حفظ کانون گرم خانواده تلاش کنیم.

وی با یادآوری به اینکه دستور خداوند متعال برحفظ و کنترل خانواده است، اظهار داشت: خداوند متعال در این آیه (یا ایها الذین آمنواقوا انفسکم واهلیکم نارا) تأکید برحفظ کانون خانواده دارد.

حجت الاسلام لرستانی رعایت ایمان و خداشناسی را مهم ترین راه حفظ خانواده عنوان و بیان کرد: حضرت زهرا(س) به عنوان الگویی در زندگی دل و جوارحش سرشار از ایمان به خدا بود و فرزندانش را برهمین اساس تربیت می کردند و درس عزت و سربلندی، عشق و وفاداری، تقواوعبودیت، جهاد و مبارزه، جان فشانی در راه خدا را به آنها آموخت.

وی با اشاره به اهمیت و نقش مادر در خانواده و تربیت فرزندان گفت: بانوان با الگو گرفتن از حضرت فاطمه(س) و ایمان، خدامحوری و کسب رضای خداوند، مهربانی وعشق ورزی، تعهد داشتن نسبت به همدیگر، مسؤولیت پذیری، دستیابی به حیات طیبه که همان رعایت تقوی در محیط زندگی است، داشتن روابط متعالی، در انجام رسالت مادری و همسرداری خویش ایفای نقش کنند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز ادامه داد: برای حفظ و تحکیم بخشی به کانون خانواده بانوان جامعه اسلامی باید با تواضع و فروتنی برخورد نمایند و چشم پوشی از خطا و اشتباهات همدیگر، اتحاد همبستگی وهم رنگی در زندگی، احترام گذاشتن به همدیگر به ویژه در جمع افراد، آراستگی هدفمند و به جا در محیط خانواده، حفظ کردن همدیگر از انحرافات، صبروبردباری در زندگی، دوری از سخت گیری واسراف اقدام کنند.

وی با بیان اینکه دغدغه مادران واقعی مسلمان باید این باشد که به دنبال سبک زندگی اسلامی که یکی از تأکیدات رهبری است باشند، ادامه داد: مادران باید از گرایش خود و فرزندانشان به سبک والگوی غربی بپرهیزند.

فرهنگ غربی نابود کننده فرهنگ بومی است

حجت الاسلام لرستانی با اشاره به اینکه در نگرش سبک زندگی های غربی همه چیز در دنیا خلاصه می گردد و زیر بنای زندگی های آنها برلذت ها و شهوات استوار است، گفت: رهبر معظم انقلاب در این رابطه می فرماید: «فرهنگ غرب یک فرهنگ تهاجمی ونابود کننده دیگر فرهنگ ها است وهرجا غربی ها وارد شده اند فرهنگ بومی را نابود کرده اند».

وی هدف زندگی غربی ها را فقط کسب پول و ثروت دانست و اظهار کرد: فرهنگ آنها به دور از خدا محوری است و به دنبال تجمل گرایی، چشم هم چشمی، فساد و هرزگی و آسان جلوه دادن گناه در سطح جامعه هستند و یک هویت ضد معنوی و دینی دارند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز یادآور شد: سبک زندگی اسلام برخلاف سبک زندگی غربی در پی خدامحوری کردن جامعه و معنویت گرایی، رعایت خطوط قرمز در زندگی، پایبند بودن به ارزش های اسلامی ومتعالی کردن انسان ها است.

حجت الاسلام لرستانی تأکید کرد: بر همه ما لازم است برای نجات از گرفتاری های دنیا و آخرت و کسب سعادت به دنبال سبک زندگی اهل بیت(ع) به ویژه وجود نازنین حضرت زهرای مرضیه باشیم./9451/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات