۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۵۵۸۴۶۰
آیت الله نوری همدانی:

دشمن تمام امکانات خود را برای کوبیدن تشیع و انقلاب بسیج کرده است

حضرت ‌آیت الله نوری همدانی با بیان این که دشمن تمام امکانات خود را برای کوبیدن تشیع و انقلاب بسیج کرده و تنها مانع اهداف پلید خود را انقلاب اسلامی می دانند، سفر مقامات عربستان سعودی به لندن را در همین راستا ارزیابی کرد.
دیدار اعضای شورای عالی حوزه علمیه مازندران با مراجع تقلید و علماء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در دیدار نماینده ولی فقیه در مازندران و اعضای شورای عالی حوزه این استان با بیان این که علما همواره خادم مردم بوده و هستند، گفت: علما همواره در نشر فرهنگ اهل بیت(ع) کوشا بوده اند اما انقلاب اسلامی کار علما و حوزویان را بیشتر و سنگین تر کرده است.

وی با تأکید بر توجه بزرگان به حوزه علمیه افزود: مسؤولیت اداره حوزه های علمیه بر عهده علما و بزرگان دینی است، حوزه های علمیه باید تقویت شوند تا شاهد تربیت  بزرگانی برای اداره امور باشیم، متأسفانه یکی از مشکلات امروز کمبود حضور علما در شهرهای گوناگون است که باید برای آن چاره اندیشی کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که با خلأ جایگزین برای بزرگان از دست رفته مواجه هستیم، اظهار داشت: فقها و علمای بزرگی در شهرها حضور داشتند که امروز این چنین نیست و باید برای آن چاره اندیشی کرد.

وی ادامه داد: روحانیت و علما همواره در همه عرصه های خدمت پیشگام بوده اند که نمونه آن حضور در دفاع مقدس است،  باید با برنامه ریزی دقیق در راستای تربیت طلاب عالم عامل و مهذب تلاش کرد تا جامعه را مدیریت کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر تقویت ارتباط بین اساتید و طلاب در حوزه ها ادامه داد: این ارتباط برکات بسیاری خواهد داشت و سبب تربیت بهتر طلاب می شود؛ از مسائل مهمی که باید در حوزه ها مورد توجه باشد درس اخلاق است و این مساله مهم باید تقویت شود.

وی عنوان کرد: بزرگانی را از دست دادیم که جایگزین برای آن ها نیامده که باید برای آن ها جایگزین داشته باشیم، چشم مردم به طلاب و حوزه ها دوخته شده است و هرچقدر بیشتر در کنار مردم باشیم و برای رفع مشکلات آن ها تلاش کنیم تأثیرات آن را خواهیم دید.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: طلاب و حوزه ها باید کنار‌ مردم بوده و در پی حل مشکلات آنان باشند چنانکه همواره این‌گونه بوده است، حوزه باید مردم را از توطئه های دشمنان آگاه کنند تا مردم در صحنه بمانند و انقلاب را حفظ کنند.

وی اضافه کرد: دشمن تمام امکانات خود را برای کوبیدن تشیع و انقلاب بسیج کرده و تنها مانع اهداف پلید خود را انقلاب اسلامی می دانند و سفر مقامات عربستان سعودی به لندن در همین راستا تعریف می شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی با باین این که علما باید برای حفظ انقلاب همواره در صحنه بوده و از انقلاب و رهبری حمایت کنند، گفت: تأکید رهبر معظم انقلاب بر انقلابی ماندن حوزه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است که نباید در حرف باقی بماند؛ باید همیشه در صحنه باشیم و با دسیسه های دشمن مقابله کنیم./1323/

ارسال نظرات