۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۰
کد خبر: ۵۵۸۴۶۶
دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان:

نیازمند تدوین منشوری برای معاصرسازی ام‌ابیها برای زن امروز هستیم

طوبی کرمانی گفت: مجموعه ویژگی‌های حضرت زهرا(س)، فاطمه را فاطمه می‌کند، همه فطرت‌ها پاکی، صداقت و شرافت را می‌پسندند و حضرت(س) این ویژگی‌ها را دارد و به همین دلیل گرد زمان بر ایشان نمی‌نشیند.
خانم کرمانی، دبیر اتحادیه جهانی زنان مسلمان،

به گزارش خبرگزاری رسا، طوبی کرمانی دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان با بیان اینکه ویژگی جامعیت در مسئولیت‌پذیری در همه نگری و دقت فراوان حضرت فاطمه(س) در نحوه ادای مسئولیت‌ها و زمان اجرای آن‌ها نمود بسیار والا دارد، گفت: امروز از هر که بپرسیم عاشقانه می‌گوید حضرت زهرا(س) را دوست دارد، اما چرا آثار این مودت در زندگی ما مشاهده نمی‌شود و سرمشق زندگی ما نیست؟

وی ادامه داد: حضرت صدیقه طاهره(س) اسوه زیبایی، کمال و جمال نه تنها برای زنان جهان اسلام بلکه الگویی جامع برای بشریت است، امروز محتاجیم که شکوفه زهرا را گل‌گونه خود کنیم، حق حضرت صدیقه زهرا(س) فقط گفتن از او نیست، بلکه حق او حضور و ظهورش در جامعه است، امیدوارم شاهد منشوری باشیم که پاسخ دهد چگونه می‌توان چهره‌های دینی از جمله زهرای مرضیه را معاصرسازی کرد.

کرمانی با تأکید بر اینکه اگر انسانی تنها یک ویژگی از وجودش را تقویت کند و به دیگر ابعادش نپردازد، نمی‌تواند انسان کاملی باشد، خاطرنشان کرد: انسان دارای ابعادی فردی و اجتماعی با تمام ویژگی‌های ارتباطی با خدا، طبیعت و حتی خودش است، پس اگر ما انسان چند بعدی هستیم و اگر زندگی حضرت زهرا(س) را بررسی کنیم متوجه خواهیم شد که ایشان تنها یک ویژگی نداشتند.

وی ادامه داد: اگر تنها به یک بعد از ویژگی‌های حضرت فاطمه(س) نظر کنیم به خطا رفته‌ایم،‌ زیرا مجموعه ویژگی‌های حضرت زهرا(س)، فاطمه را فاطمه می‌کند، این است که همه فطرت‌ها پاکی، صداقت و شرافت را در همه زمان‌ها می‌پسندند و زهرا انسانی است که این ویژگی‌ها را دارد و به همین دلیل گرد زمان بر ایشان نمی‌نشیند.

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان با اشاره به اینکه زنان امت اسلامی باید فاطمه مجسم زمانه خود باشند،‌ اظهار داشت: اگر هر کدام از ما ادعا می‌کنیم که دغدغه انسانیت، دینداری، اخلاق، خوبی، نجابت و عفت را داریم، دقیقاً اسوه تمام این مصداق‌ها فاطمه(س) باشد.

وی افزود: اینکه شبهه می‌کنند زهرا آسمانی و ما زمینی هستیم و دست زمینی‌ها به دامان آسمانی‌ها نمی‌رسد یا شبهه می‌کنند که باید حتماً الگو را دید، بله! وقتی زندگی‌های ما سطحی و بی‌عمق می‌شود، هر آنچه دیده بیند دل کند یاد، الگو را باید با چشم دل و چشم بصیرت دید./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: فارس

ارسال نظرات