۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۰
کد خبر: ۵۵۸۷۴۲
سرمقاله؛

مرزبندی با نظام یا با براندازان؟!

سالهاست كه مقام معظم رهبری و دلسوزان جامعه به اصلاح‌طلبان می گویند با ضد انقلاب و براندازان، مرزبندی داشته باشید. اما آنها گوششان به این حرف‌ها بدهكار نیست.
فتنه ۸۸

به گزارش خبرگزاری رسا، سالهاست كه مقام معظم رهبری و دلسوزان جامعه به اصلاح‌طلبان می گویند با ضد انقلاب و براندازان، مرزبندی داشته باشید. اما آنها گوششان به این حرف‌ها بدهكار نیست. آنها در دو نبرد نرم آمریكا علیه انقلاب اسلامی در 18 تیر 78 و ناآرامی‌های 8 ماهه سال 88 دشمن را همراهی كردند و كارنامه‌ای سیاه از خود به جای گذاشتند .روزنامه اعتماد، شنبه گذشته مصاحبه مفصلی با بهزاد نبوی كرده  و سعی نموده است از زبان وی «مرزبندی با براندازان» را پس از گذشت 8 سال واتاب دهد.

بهزاد نبودی  در تطهیر خود در آشوب 88 صریح می گوید؛

- من با آن نحوه حضور در سال 88 مخالف بودم.

- من اصلاً در شكل گیری آن حركات و تجمعات (بخوانید خنجر كشیدن علیه جمهوریت و اسلامیت نظام) نقشی نداشتم.

- و از همه مهم ‌تر تقریباً هیچ كدام از اصلاح‌طلبان نقش نداشتند.

وی همچنین می گوید؛ «سال 88 مرا وقتی به زندان می بردند در بلوار 24 متری سعادت‌‌‌آباد سطل‌های زباله را در حال سوختن دیدم. معلوم بود كه كار معترضین نبود، كسانی این كار را كردند كه به نام معترضین تمام كنند. بعد فهمیدم همین طور است! چون می خواستند به اصلاح‌طلبان ضربه بزنند. تجربه 88 نشان داد از یك حركت مسالمت آمیز عده ‌ای بهره‌برداری و سوء استفاده كردند.»

تقلیل رویدادهای تأسف بار سال 88 به آتش زدن چند سطل زباله و نادیده گرفتن شعارهای ساختارشكنانه آنها برای عبور از جمهوریت و اسلامیت نظام، آن هم به اسم مرزبندی با براندازان، از تكنیك های شگرف بهزاد نبوی در این مصاحبه است. تکنیک «کی بود، کی بود، من نبودم» توهین به شعور مردم است، جواب نمی دهد. او صدای انگلیس استعمار پیر و صدای آمریكا را در حمایت از اصلاح‌طلبان و همراهی آنها با محاربان نظام و فرستادگان آنها به كنگره آمریكا و پارلمان اروپا برای تشدید تحریم ها به بهانه تقلب و برای سقوط دولت منتخب ملت را نشنیده، چون آدرس داده آن ایام زندان بوده است و فقط آتش گرفتن چند سطل زباله را دیده كه آن را هم به نام غیر معترضین سند زد!

صداقت و صفا از این گفتار، آن هم برای مرزبندی با براندازان، موج می زند!

دو نكته دیگر از این مصاحبه، خواندنی است؛ یكی آنكه  «بهزاد» می گوید در زندان پیشنهاد دادم؛ «برای حل مشكل آشوب‌ها، شورای نگهبان قول دهد نظارت استصوابی را بردارد و در عوض، موسوی و كروبی و خاتمی اعلام كنند ضمن اینكه به نتایج انتخابات اعتراض دارند اما به اعلام نتیجه‌ای كه از سوی شورای نگهبان شده تمكین می كنند. پیشنهاد من خیلی مورد استقبال قرار گرفت اما از طرف مقامات بالا استقبال نشد.»

از این بیان «بهزاد» معلوم می شود او نه تنها با آن نحوه حضور در سال 88 مخالف نبوده بلكه در ناآرامی‌ها نقشی هم داشته است! همچنین كاشف به عمل می آید اصلاً موضوع ناآرامی‌ها «تقلب» در انتخابات نبوده بلکه شامل «نظارت استصوابی» شورای نگهبان بوده است. او در این پیشنهاد در اندازه سفیرکبیر آشوب طلبان و فرمانده کل قوای فشار از پایین، چانه‌زنی در بالا ظاهر می شود و فراموش كرده که گفته نقشی در آشوب‌ها ندارد!

كشف سومی كه خواننده با این مصاحبه به آن نایل می شود این است که اختیار و مدیریت «موسوی»، «كروبی» و «خاتمی» به عنوان سران آشوب در دست بهزاد نبوی بوده و «تقلب» به عنوان كلید اصلی فتنه آشوب برای باز كردن قفل «نظارت استصوابی شورای نگهبان» بوده است! و از همه مهم تر کشف جایگاه بهزاد نبوی در حل و فصل این دعوا؟!

اسرار دیگری از همین پیشنهاد به دست می آید كه بماند. اما نكته دومی كه بهزاد نبوی در بخش دیگری از مصاحبه خود با اعتماد به آن اشاره می کند، گونه ‌شناسی معترضین دی ماه 96 است. او می گوید؛ اصلاح طلبان با این جماعت به دلیل تجربیات سال 88  همراهی نكردند. این بخش از مصاحبه هم خواندنی است.

او می گوید؛ معترضین دی ماه 96 سه طیف بودند:

1- تندروهای افراطی

2- براندازان در هدف و اصلاح طلبان در روش

3- گروه ضد انقلاب خارج نشین

او از حق اعتراض آنها حمایت می كند اما روش آنها را به دلیل تجربه 88 رد می كند.

خوب، در این ریخت‌شناسی آشوب‌طلبان از دیدگاه وی تكلیف تندروهای افراطی و ضد انقلاب خارج‌نشین تا حدودی معلوم است. او از گروه سومی تحت عنوان «براندازان در هدف و اصلاح طلبان در روش» یاد می كند! وی تأکید می کند این گروه به شکل گسترده در صفوف اصلاح طلبان جای دارند. سؤال این است؛ كسانی كه براندازی را هدف گذاری كردند اما با روش‌های اصلاح طلبانه، چه جماعتی هستند؟!

یك آدرس از این جماعت را تاج زاده در اظهارات خود در گفتگو با اعتماد آنلاین داده و گفته است؛ «اكثریت اصلاح طلبان اعتقادی به جمهوری اسلامی ندارند.» تاج زاده همان است كه از طریق كیان تاج بخش به بنیاد سوروس و سلطنت طلبان، غیر محسوس در سال 78 وصل شد. شرح این ماجرا را، هم در فتنه 78 و هم در فتنه 88 ، كیان تاج بخش در جریان محاكمات دادگاه های سال 88 به تفصیل فاش ساخت.

تاج زاده یكی از اعضای حزب فولكس واگنی مجاهدین انقلاب است. با آنكه اعتراف كرده بود تقلب در انتخابات این سال دروغ است و امكان ندارد یك چنین اتفاقی در این وسعت روی داده باشد، اما از آتش بیاران معرکه آشوب در سال 88 بود.

سعید حجاریان نیز از اعضای حزب فولکس واگنی مجاهدین انقلاب، در جریان محاکمات سال 88 سیر این حرکت را صادقانه بیان کرد و دلایل ایدئولوژیکی که چگونه اصلاح طلبان به این وادی افتاده اند را بازگو کرد.

برگردیم به ریخت‌ شناسی آدرسی كه بهزاد نبوی از یك جماعت به نام «براندازان در هدف و اصلاح طلبان در روش» می دهد. این گونه حیوانی (از جنس سیاسی) در ‌آشوب 88 با شعار «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» ، «مرگ بر اصل ولایت فقیه» زیر پرچم اصلاحات بنا به اعتراف بهزاد نبوی با اصلاح طلبان همراه شدند و طبل براندازی را به صدا درآوردند. سال 88 تیم بهزاد به علاوه مجمع روحانیون و دیگر گروه ‌های اصلاح طلبان با آنها همراهی كردند و آن فاجعه علیه اقتدار و امنیت ملی به بار آمد. اما در آشوب دی ماه 96، اصلاح طلبان هوشیاری كردند، با آنها همراهی نكردند و غائله و آشوب خوابید. باید به این هوشیاری اصلاح‌ طلبان آفرین گفت و تنها یك كلمه «مرسی» با لهجه فرانسوی برای تشكر از آنها كفایت می كند! چون بالأخره یادشان آمد اگر آشوبی به پا شود، باید دولتی را سرنگون كنند كه خودشان در سر كار آوردن آن سهیم بودند. به علاوه هزینه براندازی، بالاست و كاری از دست چند پیرمرد بر نمی‌آید.

باید از بهزاد نبوی پرسید چرا همین کار عاقلانه ای را که در سال 96 کردید، در سال 88 نکردید؟ چرا امروز پس از هفت سال که از آن آشوب می گذرد، با این جماعت مرزبندی می کنید؟!

البته «براندازان در هدف و اصلاح طلبان در روش» دیدند نه خروج «از» حاكمیت جواب می دهد، نه خروج «بر» حاكمیت! اما برای اینكه یك مقدار دلشان خنك شود، آتش زدن چند سطل زباله و درب مساجد و اماكن عمومی به عنوان یك روش اصلاح طلبانه برای مهار عقده براندازی كفایت می كند. ضمن اینكه ظرفیت آشوب را تست كردند تا در سال 98 سال انتخابات مجلس كه سررسید نبرد سوم آمریكا علیه انقلاب اسلامی می رسد، برگردند و خودی نشان دهند.

اما موضوع راز شورش و آشوب سال 88 كه امروز با قرائت بهزاد نبوی در این مصاحبه فاش شده كه «تقلب» نبوده بلكه «نظارت استصوابی» بوده است، همچنان به عنوان موتور سوخت آشوب سال 98 به قوت خود باقی است. باید دید این سوخت موتور آشوب از رسانه‌های داخل با شارژ بی بی سی و رادیو آمریكا می تواند نبرد نرم سوم آمریکا علیه ملت ایران را كلید بزند یا  نه؟! ضمن اینکه بهزاد نبوی فراموش کرده که دو نامزد اصلاح طلبان، کروبی و موسوی، در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 از صافی نظارت استصوابی شورای نگهبان عبور کرده بودند.

بهزاد نبوی برعكس تیتر سردبیر اعتماد كه نام این مصاحبه را «مرزبندی با براندازان» گذاشته ، هیچ مرزبندی با براندازان نكرده است. او با نظام و انقلاب مرزبندی كرده است و همچنان می گوید اختیار كروبی،  موسوی و خاتمی در دست اوست. درد آنها فقط یك چیز است؛ «نظارت استصوابی»! یعنی همین قانونی كه اجازه ورود براندازان با روش های اصلاح طلبانه را به كانون قدرت در جمهوری اسلامی نمی دهد! به همین دلیل بهانه دروغ تقلب را بهزاد و دوستانش رها نكرده اند و فکر می کنند با بالا بردن پرچم گفتگوی ملی می شود همان طور که در مصاحبه گفته به دستاوردی برد – برد برسند، لذا ترجیح می دهند همچنان زیر خیمه فتنه بمانند. این مصاحبه مباحث شنیدنی دیگری هم دارد كه بماند به وقت دیگر!/۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: رسالت

ارسال نظرات