۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۵۵۹۰۸۶
رییس ستاد برگزاری انتخابات مجمع طلاب:

۲۰۰ کاندیدا حد نصاب آراء را بدست آوردند/ مجمع هشتم سال ۹۷ شروع به کار می کند

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال در نشستی خبری اعلام کرد هشتمین دوره مجمع نمایندگان اوائل سال آینده و در ماه رجب برگزار می شود.
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال دانلود فایل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام  والمسلمین احمد فرخ فال ، رئیس ستاد برگزاری هشتمین انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در نشست خبری اعلام نتایج متخبین مجمع نمایندگان طلاب با اشاره به اهمیت جایگاه مجمع نمایندگان طلاب در نظام و حوزه عملیه اظهار داشت: تأسیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلاء که با هدایت امام خمینی(ره) درمنشور روحانیت انجام شد، در سال ۶۸ مورد تصویب جامعه مدرسین قرار گرفت و با تدبیر جامعه مدرسین هر چهارسال این مجمع دوباره تشکیل می‌شود، برکات و ثمره‌های زیادی برای نظام، روحانیت و حوزه‌های علمیه داشته است که با مطالب سخیف نمی‌شود آن‌را از بین برد.

وی ادامه داد: مجمع نمایندگان به‌عنوان خواستگاه همه اثرگذاران انقلاب و نظام، مورد احترام مراجع و روحانیت، حوزه و طلاب است و مشاهده می‌شود که در دوره‌های مختلف اساتید و فضلاء با چه اشتیاقی برای نمایندگی در این مجمع شرکت می‌کردند.

رییس ستاد برگزاری انتخابات مجمع نمایندگان درباره تعداد ثبت‌نام کنندگان مجمع سال جاری گفت: در هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب ۶۰۰ نفر از اساتید و طلاب برای نمایندگی در مجمع شرکت کردند که از این تعداد حدود ۴۸۰ نفر از سوی هیأت نظارت مورد تأیید قرار گرفتند و حدود۴۰ نفر از افراد شرکت کننده انصراف دادند.

وی افزود: انتخابات با تعداد ۴۴۰ نفر از افراد مورد تأیید هیأت نظارت آغاز شد که در ۱۴۸ حوزه انتخابیه با هم رقابت داشتند، تدبیری که در انتخابات امسال تمهید شد برگزاری انتخابات طی دو روز بود که روز اول در حوزه فیضیه و روز دوم در شهرک مهدیه و پردیسان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با تأکید بر ضرورت تهیه نرم‌افزار انتخاباتی بیان کرد: به دلیل برگزاری انتخابات دو روزه نیاز به نرم‌افزاری بود که صحت انتخابات را تضمین کند که برخی عزیزان در فناوری جامعه مدرسین با بهره‌گیری از تجارب دیگر مراکز حوزوی در تدوین و تهیه برنامه مشابه نرم‌افزار آماده شد که موجب اتقان نرم افزار شد.

وی ضمن بیان این ‌که میزان رأی‌گیری دوره هشتم نسبت به دوره گذشته بسیار بیشتر بود، ابراز داشت: تفاوت دوره هفتم برای هر یک صندوق رأی بود که به آسانی شمارش آراء صورت می‌گرفت اما در دوره هشتم صندوق سیار تعبیه شده بود که از ۱۴۸ حوزه انتخابیه در آن رأی ریخته شده بود و کار را مضاعف می‌کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال ادامه داد: بعد از شمارش آراء کار مهمی که باید صورت می‌گرفت محاسبه آراء بر اساس حدنصاب تعیین شده توسط آیین‌نامه انتخابات بود که در روز ۲۴ اسفند این مهم انجام شد و در طول ایام شمارش آراء و محاسبه حدنصاب‌ها اعتراض‌ها و شکایات محدودی که بود مورد بررسی قرار گرفت.

وی نتایج اولیه را جهت اطلاع‌رسانی عنوان کرد و گفت: نتایجی که امروز گفته می‌شود به‌عنوان نتایج اولیه و جهت اطلاع داوطلبین نمایندگی است و بدیهی است که بعد از اعلام نتایج و اطلاع‌رسانی امروز اگر کاندیداها و داوطلبان اعتراضی داشته باشند مورد بررسی قرار خواهد گرفت کما این‌که یک حوزه انتخابیه است که به‌دلیل اعتراضی که هست در لیست امروز اعلام نخواهد شد و بعد از طی شدن تمام مراحل تحقیقات و نظر نهایی هیأت نظارت این حوزه انتخابیه هم اعلام می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با بیان این‌که در ۱۳۷ حوزه انتخابیه تاکنون شکایتی وجود نداشته است عنوان کرد: از ۱۴۸ حوزه انتخابیه، ۱۳۷ حوزه بدون اعتراض و شکایت تاکنون و با تأیید مسئولان لیست اعلام می‌شود که ۲۰۰ نفر از کاندیداها بر اساس آیین‌نامه و حدنصاب رأی آورده‌اند و لیست آن توسط دبیر اجرایی ستاد در اختیار قرار داده خواهد شد.

وی درباره ۹حوزه‌ انتخابیه‌ که به حدنصاب نرسیده‌اند بیان کرد: در ۹حوزه انتخابیه بر اساس آیین نامه آراء افرادی که بیشترین رأی را آورده‌اند از حدنصاب کمتر است که بر اساس آیین‌نامه یا میان‌دوره‌ای انتخابات برگزار می‌شود یا طی نامه از ستاد افرادی که بیشترین رأی را آورده‌اند و به حدنصاب نرسیده‌اند می‌توانند به‌عنوان رابط بین طلاب و مجمع به مدیر حوزه‌های علمیه پیشنهاد داده شوند که مدیر حوزه عملیه در صورت تأیید این افراد را به شورای عالی حوزه علمیه اعلام خواهد کرد و شورای عالی بر اساس صلاحدید آن‌را ابلاغ خواهد کرد.

رییس ستاد برگزاری انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم  در پایان زمان اعلام نتایج نهایی را اوایل سال ۹۷ عنوان کرد و گفت: بعد از بررسی‌های نهایی حوزه‌هایی که اعتراض‌ دارند، نتیجه نهایی ابتدای سال ۱۳۹۷ به اطلاع داوطلبان و حوزویان می‌رسد تا بتوان براساس اصول و قوانین انتخابات در ایام رجب اولین جلسه مجمع طلاب حوزه عملیه را برگزارکرد.

برای مشاهده منتخبان دوره جدید مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه اینجا کلیک کنید. /۸۷۶/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات