۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۵۵۹۲۴۷

علمای بحرین با صدور بیانیه‌ای ظلم و ستم آل‌خلیفه علیه مردم را محکوم کردند

مقامات رژیم آل خلیفه شیخ هانی البزاز روحانی شیعه را بازداشت کرده و به اتهام مشارکت در تظاهرات مسالمت آمیز سال ۲۰۱۱ میلادی در منامه پایتخت بحرین به شش ماه زندان محکوم کردند.
علمای بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، علمای بحرین به مناسبت تشییع پیکر شهید البحرانی، با صدور بیانیه ای ضمن تسلیت به خانواده، نزدیکان و ملّت بحرین، مسؤولیت تمام جنایت ها و کشتار ها را متحمل رژیم آل خلیفه دانسته و خواستار برگزاری مراسم برای آن شهید شدند.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

(قُلْ هَلْ تَرَبَّصُونَ بِنَا إِلَّا إِحْدَى الْحُسْنَيَيْنِ...) التوبة ٥٢

با تمام افتخار و عزّت حسن علی عباس البحرانی چهارمین شهید از شهدای بحرین به مقام شهادت رسید؛ در حالی که شاهد  ظلم و ستمی بود که رژیم بحرین بر ملت و کشور آن روا می داشت.

پیکر شهید البحرانی که به مدت یک ماه مفقود بود، در نزدیکی سواحل بوشهر ایران پیدا شد و به رفقای شهیدش (میثم علی ابراهیم یوسف، سید محمود عادل کاظم، سید قاسم خلیل درویش) پیوست، تا در زندگی، جهاد، شهادت، مظلومیت و حتی محل دفن در کنار آنان باشد.

ما ضمن ابراز همدردی با خانواده، نزدیکان، دوستان و تمامی ملت، به آنان تسلیت می گوییم و خود را در درد و مصیبت آنان شریک می دانیم، سرمان را بالا می گیریم و به شهدا، عزت و کرامت خود افتخار می کنیم.

ما مسؤولیت تمام آنچه علیه ملت مظلوم ما را از ظلم و ستم، گرفتن جان ها و  ریختن خون ها و تعرض به آبرو ها، مقدسات، اموال و حقوق مردم، روا داشته شده و می شود  به عهده رژیم ستمکار آل خلیفه می دانیم.

آفرین بر تو ای ملّت صبور و عزتمند بحرین. تو جوانان، مردان و حتی زنان این کشور را می بینی که یا در زندان ها هستند یا تحت تعقیب قرار دارند و پیوسته هراسان بوده و هیچ پناهگاهی ندارند یا مجبور به مهاجرت از کشور شده یا به دنبال امنیت از وطنش فرار کرده و به شهادت رسیده اند.

 و همزمان می بینی که مزدوران، جنایتکاران و افراد دارای تابعیت سیاسی، آزادانه و به راحتی در کشور زندگی می کنند و به حساب حقوق تو و رنج های تو در آرامش از ثروت های کشور بهره مند هستند.

از تمامی افراد، طرف ها و تلاش هایی که برای یافتن پیکر شهدای ما و به خاک سپردن آن ها شده است، تشکر و قدر دانی می کنیم.

روحانی شیعه بحرینی به شش ماه زندان محکوم شد

مقامات رژیم آل خلیفه شیخ هانی البزاز روحانی شیعه را بازداشت کرده و به اتهام مشارکت در تظاهرات مسالمت آمیز سال 2011 میلادی در منامه پایتخت بحرین به شش ماه زندان محکوم کردند.

شاهدان عینی بیان کردند که مزدوران رژیم آل خلیفه به طور وحشیانه به منزل شیخ هانی هجوم برده و بعضی از اموال شخصی وی را در هم شکستند.

خانواده شیخ هانی البزار از سرنوشت وی ابراز نگرانی کردند؛ این در حالی است که این  کشور شاهد برخورد خشونت بار بی سابقه رژیم آل خلیفه  با روحانیون دینی است به گونه ای که آیت الله عیسی قاسم 300 روز است که در حصر خانگی به سر می برد و تعدادی از روحانیون دینی از جمله شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق اسلامی بازداشت شده و از برپایی نماز جمعه در شهرک الدراز جلوگیری می شود./۸۴۷/ب۹۰۴/ف

ارسال نظرات