۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۵۵۹۳۹۰
مسعودی در گفت‌وگو با رسا:

حمایت از کالای ایرانی راهکار عملی برای رسیدن به عزت اقتصادی است

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه مردم با تحریم کالای خارجی باید اقتصاد کشور را تقویت کنند، گفت: حمایت از تولید ایرانی یک شعار نیست بلکه راهکار عملی برای رسیدن به عزت اقتصادی و سیاسی است.
اصغر مسعودی

اصغر مسعودی نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اهمیت نقش مردم و نحوه برنامه ریزی دولت برای محقق ساختن شعار سال 97، گفت: نامگذاری شعارسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» نقشه راهی برای مردم و مسؤولان در راستای رسیدن به تولید ملی، اشتغال و اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: حمایت از تولید داخلی راهکار عملی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع مشکلات معیشتی و اشتغال کشور است بنابراین هر میزان کالای ایرانی تقویت و حمایت شود مشکلات کشور نیز به همان مقدار مرتفع می‌شود.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه استقلال سیاسی یک کشور مبتنی بر استقلال اقتصادی آن است، ابراز کرد: اگر کشوری نتواند از نظر اقتصادی به خود متکلی باشد به طور قطع در عرصه سیاسی نیز نمی‌تواند مستقل عمل کرده و سخنی در عرصه سیاست داشته باشد؛ بنابراین طرح «حمایت از تولید داخلی» تنها یک شعار نیست بلکه راهکار عملی برای رسیدن به عزت اقتصادی و سیاسی است.

مسعودی درباره اهمیت حمایت از تولید داخلی، اظهار داشت: برای مثال؛ یکی از بازارهای مهم ایران اختصاص به نوشت افزار  دارد که اگر تولید داخلی و مصرف کالای ایرانی این بازار مورد توجه مسؤولان و مردم قرار گیرد مصداق بارز حمایت از کالای ایرانی خواهد بود که ثمره آن رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال برای مردم است. امروز 95درصد کالای نوشت افزار ایران وارداتی هستند و تنها 5درصد از این بازار به تولید کالای ایرانی اختصاص دارد از این رو لازم است دولت با صدور بخشنامه از راه قانونی و ایجاد مقررات این بازار میلیاردی را به تولیدکنندگان داخلی اختصاص دهد تا در ذیل این مهم حمایت از تولید داخلی که نتیجه آن اشتغال زایی است در این عرصه محقق شود.

وی با تاکید براینکه کالای ایرانی از لحاظ کیفیت و قیمت باید بتواند با کالاهای مشابه خارجی خود رقابت داشته باشد، اظهار داشت: متاسفانه در ایران هزینه تولید بسیار بالا است و این نتیجه وام‌هایی است که با بهره‌‌ سنگین به تولید کننده داده می‌شود از این رو قیمت کالاهای داخلی نسبت به قیمت کالای مشابه خارجی گران‌تر است در نتیجه مصرف کننده به خرید اقلام خارجی ارازن قیمت رغبت بیشتری نشان می‌دهد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: شعار «حمایت از تولید داخلی» با پایین بودن کیفیت و بالا بودن قیمت کالای ایرانی محقق نمی‌شود بنابراین لازم است کشور در زمینه اقتصادی ثبات داشته باشد تا سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در عرصه تولید داخلی اطمینان حاصل کند. متاسفانه وام‌هایی که امروز سبب گران شدن تولید شده برخلاف مبانی اسلامی است.

مسعودی با بیان اینکه حمایت از تولید داخلی نیاز به فرهنگ سازی دارد، عنوان کرد: دولت و آحاد مردم باید دست به دست هم دهند و با فرهنگ سازی، از تولید داخلی حمایت کنند تا بتوانند از کالای ایرانی به عنوان یک برند که دارای کیفیت و قیمت مناسب است نه تنها خود بهره ببرند بلکه با بازارهای بین المللی نیز به رقابت بپردازند.

وی با اشاره به اینکه مخاطب شعار سال 97 تنها دولت و مسؤولان نیستند بلکه تک تک مردم جامعه وظیفه دارند این شعار را اجرا و عملیاتی کنند، بیان داشت: مردم با یک عزم عمومی می‌توانند کالای خارجی را تحریم کنند و این حرکت به طور قطع به نفع جامعه و عموم مردم خواهد بود. با این اقدام نه تنها بازار رقابتی داخلی شکل می‌گیرد بلکه راه قاچاق به کشور نیز بسته می‌شود و بحث معیشت و اشتغال مردم حل و تولید کالای داخلی رونق می‌گیرد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان با تاکید براینکه دولت برای محقق ساختن شعار سال باید همه ادارات دولتی را ملزم به استفاده از کالای ایرانی کند، خاطرنشان کرد: در عرصه تولید؛ استفاده از تکنولوژی پیشرفته، ارائه خدمات پس از فروش، داشتن کیفیت بالای محصول و عرضه کالا با قیمت مناسب رغبت مصرف کننده را به استفاده از کالای داخلی افزایش می‌دهد./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات