۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۵۵۹۴۹۳
رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت:

کشورهای غربی زنان را به کالای بی ارزش تبدیل کرده‎اند

رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت لبنان با اشاره به جایگاه زنان در اسلامی بیان داشت که کشورهای غربی زنان را به کالای بی ارزش تبدیل کرده‎اند.
شیخ ماهر حمود

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت طی سخنانی در جمع زنان جریان «الأمة» لبنان گفت: انسان زمانی ارزش و جایگاه زن را متوجه می‎شود که قرآن بخواند.

شیخ ماهر حمود بیان داشت: قرآن کریم در حالی به زنان کرامت داده است که کشورهای غربی ارزش آن را بسیار ناچیز کرده‎اند به طوری که به یک کالا تبدیل شده‎اند.

وی با اشاره به جایگاه حضرت خدیجه و حضرت فاطمه زهرا (س) در اسلام، نقش زنان در تاریخ اسلامی را درخشان توصیف کرد.

رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت تصریح کرد: زنان نقش بسزایی در تربیت و رشد مردانی مجاهد دارند و تاریخ معاصر نیز زنانی رشید بسیاری نظیر «خنساء» مادر چهار شهید به خود دیده‎ است.

وی ادامه داد: مادران مجاهد و شهدای فلسطینی، لبنانی و به طور کل جهان اسلام فرزندانشان را برای شهادت در راه خدا به جبهه‎های جنگ اعزام می‎کردند.

شیخ حمود مادران مجاهد مقاومت اسلامی را مایه افتخار دانست و خاطرنشان کرد که این مادران فرزندانشان را برای رشادت و دفاع از کشورشان تربیت کرده اند.

شیخ عبدالله جبری دبیرکل جنبش امت اسلامی نیز طی سخنانی گفت: مادران توانایی تربیت رهبران و علما بسیار دارند. مردم در گذشته بیشتر جایگاه زن را درک می‎کردند. اگر ما نسلی بزرگ و فرزندانی رشید می‎خواهیم باید به مادران توجه وافری داشته باشیم./994/ب901/ف

ارسال نظرات