۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۵۵۹۶۲۷
رهبر حزب سعادت ترکیه:

تحقق رویای اسراییل بزرگ، علت جنگ در خاورمیانه است

رهبر حزب اسلامگرای سعادت ترکیه گفت: تلاش قدرت های بزرگ برای تحقق رویای «اسراییل بزرگ» دلیل مشکلات جاری و بروز جنگ های دامنه دار در خاورمیانه است.
تمل کاراملا اواغلو رهبر حزب اسلامگرای سعادت ترکیه

به گزارش خبرگزاری رسا، تمل کاراملا اواغلو رهبر حزب اسلامگرای سعادت ترکیه با حضور در مراسمی با عنوان «مشکلات ترکیه و راه حل ها» در شهر آفیون کاراحیصار اظهار کرد: غرب با حمله به کشورهای خاورمیانه و ایجاد بحران مستمر در این کشورها به بهانه برقراری دموکراسی، در واقع سعی می کند تا با فریب افکار عمومی، مسیر تحقق پروژه های مخفی خود را هموار سازد.

وی تاکید کرد: وجود دیکتاتورهایی مانند صدام، قذافی و یا افراد و گروه های دیگر دلیل حمله کشورهای غربی به خاورمیانه نبوده و علت اصلی، فراهم کردن زمینه های تحقق و به نتیجه رسیدن پروژه ای است که به اسراییل بزرگ و یا ارض موعود موسوم است.

ارض موعود پروژه مخفی رژیم صهیونیستی برای گسترش مرزهای خود تا تحقق رویای اسراییل بزرگ است.

تئودور هرتزل روزنامه‌نگار، فعال سیاسی و نویسنده یهودی‌الاصل اتریشی که جنبش سیاسی صهیونیسم را پایه نهاد، در یادداشت های خود نوشته است که ارض موعود بر روی گستره هفت کشور واقع شده در حدّ فاصل نیل تا فرات، از دشت‌های تورس تا کرانه‌های حوزه رود مراد (عجزمندی) واقع در شمال شرقی ترکیه و در جنوب از خطّ عقبه تا بصره ترسیم شده است و چشم پوشی از آن به هیچ وجه ممکن نیست چرا که این یک پیمان است و تا تحقّق آن تلاش‌ها ادامه خواهد یافت./۹۹۴/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات