۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۵۵۹۶۶۸
حجت الاسلام رایمند مطرح کرد؛

اشتیاق مردم برای حضور در امامزادگان ستودنی است

رییس اداره اوقاف و امور خیریه غرب استان تهران، طرح آرامش بهاری را فرصتی مناسب برای تحکیم رابطه مردم با امامزادگان دانست.
کلنگ زنی حرم مادر امامزاده احمد بن موسی (ع)

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رایمند، رییس اداره اوقاف و امور خیریه غرب تهران، گفت: امامزادگان (ع) و بقاع متبرک از اماکنی هستند که مردم به صورت خودجوش و با اشتیاق در آنها حضور بهم می‌رسانند و ایام نوروز و زمان تحویل سال گویای این مهم است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه غرب تهران تصریح کرد: طرح آرامش بهاری در امامزادگان این محدوده برگزار شد و به گفته امام راحل باید مردم در جوار امامزادگان به آرامش برسند. بنابراین مسئولیت ما در بسترسازی و تسهیل این امر است.

وی افزود: تکریم و احترام به زائران و میهمانان نوروزی یک عامل مهم در جلب مخاطب بیشتر به آستان مقدس امامزادگان (ع) و به تبع آن برنامه‌های فرهنگی- ترویجی مستقر در آن‌هاست.

حجت الاسلام و المسلمین رایمند در همین راستا افزود: ما به عنوان خدمت گذاران مردم آمادگی این را داریم تا با هم‌افزایی بین نهادهای فرهنگی در حوزه موضوعاتی مانند محیط زیست، مصرف درست آب و اخلاق عمومی در جامعه همکاری کنیم و در زمان حضور داوطلبانه مردم در امامزادگان(ع) و بقاع متبرکه مباحث جذاب آموزشی- فرهنگی به آنان ارائه دهیم.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه غرب خاطرنشان کرد: در غرب تهران سه امامزاده (ع) وجود دارد که امامزاده حسن(ع) شاخص‌ترین امامزاده در غرب شهر تهران است و هر ساله در زمان تحویل سال، جمعیت کثیری از دوستداران اهل بیت (ع) در این مکان مقدس گردهم می‌آیند تا سال جدید را در معنویت خاندان پیامبر آغاز کنند.

وی افزود: در زمان تحویل سال بیش از ۴۰۰۰نفر در رواق و حیاط استان مقدس امامزاده حسن(ع) حضور داشتند که این حب و علاقه، مایه خشنودی و مباهات جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین رایمند تصریح کرد: حضور خودجوش مردم در این اماکن مقدس و متبرک، ظرفیت خوبی است که سیاست‌گذاری کلان کشور در حوزه فرهنگ‌سازی در این فرصت‌ها و گردهمایی‌های مردمی انجام شود./۹۶۹//۱۰۲/خ

ارسال نظرات