۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۵۵۹۸۲۷
عضو هیأت علمی دانشگاه صنعت نفت اهواز:

حضرت زینب، ندای مظلومیت شیعه را به گوش جهانیان رساند

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعت نفت اهواز با اشاره به خطبه های آتشین حضرت زینب(س)، گفت: آن بانو با شهامت ندای مظلومیت شیعیان را به گوش جهانیان رساند و احکام اسلام را تشریح کرد.
زینب

حجت الاسلام رحیم سیاح، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) با روشنگری هایشان قیام سیدالشهدا را ادامه داد، خاطرنشان کرد: آن بانو پیغام قیام امام حسین(ع) را که از مکه به مدینه و سپس تا کربلا ادامه داشت در شام تکمیل و به گوش همگان رساند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به خطبه های حضرت زینب(س) در شام که نقاب را از چهره پلید حکومت اموی در شام برداشت، تصریح کرد: خطبه های آن بانو اوج معرفت، شناخت سیاسی و اعتقادی و استقامت را نشان می دهد و به واقع وی متعلم بدون معلم است.

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعت نفت اهواز با بیان اینکه حضرت زینب(س) از معدن علم الهی سیراب شده است، افزود: در صورت نبود آن بانو در واقعه کربلا، حرکت امام حسین(ع) ناقص بود اما وی با شهامت ندای مظلومیت شیعیان را به گوش جهانیان رساند و احکام اسلام را تشریح کرد.

حجت الاسلام سیاح درباره روشنگری و معرفت افزایی از سوی قشر روحانیت عنوان داشت: روحانیت و صاحبان منبر باید پشت سر مراجع و علما حرکت و حقایق جهان اسلام را بیان و به جوانان، اسلام ناب محمدی را معرفی کنند.

وی به قرائت های متفاوت از اسلام و تشیع اشاره کرد و گفت: اسلام دعوت به وحدت می کند اما عده ای همچون شیعه انگلیسی و وهابیت با نام اسلام علیه اسلام تبلیغ کرده و تیشه به ریشه اسلام زده و تفرقه افکنی می کنند که در این زمینه روحانیت باید به روشنگری در برابر چنین فرقه هایی بپردازد.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: با اخلاق و عمل مروج مذهب و دین باشیم و زیبایی های مکتب اسلام را به دیگران معرفی کنیم که قطعا اهل فطرت به آن روی خواهند آورد./9456/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات