۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۵۵۹۸۳۸

تاکید آیت الله فیاض بر ضرورت حفظ وحدت شیعیان

یکی از مراجع تقلید نجف اشرف تاکید کرد که سخنان و عملکرد شیعیان باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر تقویت وحدت شیعه و سنی، موجب حفظ اتحاد شیعیان و تقویت آن باشد.
حضرت آیت الله شیخ محمد اسحاق فیاض از مراجع تقلید نجف اشرف

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی عبد اللطیف فضل الله رییس نشست فکر عاملی و از روحانیون شیعه لبنان با آیت الله اسحاق فیاض از مراجع تقلید نجف اشرف دیدار کرد.

حجت الاسلام فضل الله در این دیدار تاکید کرد: روشنفکران به دور از انواع سلطه و اموال، به اسلام توجه و اهمیت می دهند.

وی همگان را به آگاهی از پروژه تمدن اسلامی مطرح شده از سوی علمای مکتب اصلاح و روشنفکر دعوت کرد و گفت: این مکتب اکنون با آفت هایی مانند غلو، تعصب، تکفیر و گمراهی مواجه است.

رییس نشست فکر عاملی اشاره کرد: اسلام با مضامین اخلاقی، فرهنگی و اعتقادی بر تفکر باز و گفتگو تاکید می کند و مصادره، نادیده گرفتن دیگران، فرهنگ فتنه و تعصبات را نمی پذیرد.

سید فضل الله به آگاهی از هویت متمدن اسلامی برای مقابله با چالش های موجود دعوت کرد.

وحدت نه تنها میان شیعه و سنی، بلکه میان شیعیان باید حفظ شود

آیت الله اسحاق فیاض در این دیدار تاکید کرد سخنان و عملکرد شیعیان باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر تقویت وحدت شیعه و سنی،موجب حفظ اتحاد شیعیان و تقویت آن باشد.

وی با اشاره به اهمیت سخنرانی های وحدت‌گرا تاکید کرد: سخنرانان باید بر اسلامی متمرکز شوند که همه ی مسلمانان در آن نقطه مشترک دارند.

این مرجع تقلید در ادامه به مسأله روحانیان معمم که با رفتار خود به اسلام بی احترامی و اهانت می کنند، اشاره کردند و آن را آفتی برای اسلام دانست.

آیت الله فیاض خواستار اقتدا به سیره حضرت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) شد که بر اساس اعتدال، تنوع و اخلاق نیک استوار است.

سکوت کشور های عربی و اسلامی در قبال اقدام ترامپ، محکوم است

این مرجع عراقی تاکید کردند: درگیری ها و تفرقه انگیزی های عراق، لبنان، سوریه و جهان عربی و اسلامی، خطر رژیم صهیونیستی متجاوز را که به نظر برخی دوست شده، از یاد همگی برده است.

آیت الله فیاض سکوت کشور های عربی و اسلامی را در برابر اقدام ترامپ مبنی بر انتقال سفارت آمریکا به قدس محکوم کرد و به حضور حجت الاسلام فضل الله و هیأت همراه خوش آمد گفت و از سفر وی تشکر کرده و برای موفقیت و پیروزی وی در امور اسلامی، انسانی و جهاد دعا کرد./۸۴۷/ب۱۰۱/ف

ارسال نظرات