۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۵۵۹۹۲۸
فضل الله:

ذلّت کشورهای عربی عامل استمرار اشغالگری فلسطین است

امام جمعه بیروت ذلت کشورهای عربی را عامل استمرار اشغالگری فلسطین دانسته و تاکید کرد که ملّت فلسطین توان و ظرفیت عبور از این بحران را دارد.
حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در سخنانی در منطقه النبطیه لبنان پیرامون چالش‌های پیش روی قدس تاکید کرد که ملت لبنان برای زنده نگه داشتن انسانیت خود از قدس دفاع خواهد کرد.

حجت الاسلام فضل الله گفت: از انسانیت ما کاسته می‌شود هنگامی که می‌بینیم به ملّتی ظلم شده و به مقدساتش اهانت می‌شود اما خشم و غضب خود را علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی با رفتار و گفتار نشان نمی‌دهیم.

وی با بیان آنکه اسرائیل نقشی استعمارگرانه در منطقه داشته و تنها درصدد تامین منافع سیاسی و اقتصادی خود است، افزود: ما به قدس اهمیت می‌دهیم زیرا نمونه آرمانی همزیستی مسالمت آمیز ادیان ابراهیمی در کنار یکدیگر است.

امام جمعه بیروت خاطر نشان کرد: ادیان آسمانی برای وحدت بشریّت نازل شده است. قدس نماز وحدت است اما دشمن می‌خواهد اراده متحدانه اسلامی ـ مسیحی را درهم شکسته و تمامی ارزش‌های دینی مقدس و آثار تاریخی که نشانگر وحدت مسلمانان و مسیحیان است، نابود سازد.

حجت الاسلام فضل الله با اشاره به عوامل ذوب شدن قدس در دریای اشغالگری تصریح کرد: حمایت کشورهای شرقی و غربی از اسرائیل و ایجاد حاشیه امن برای این رژیم جعلی برای انجام جنایت در حق فلسطینی‌ها یکی از عوامل مهم استمرار اشغالگری است.

عالم شیعی لبنان ادامه داد: ذلّت کشورهای عربی با وجود به رسمیت شناخته شدن حق مردم فلسطین نسبت به قدس شریف در قوانین بین‌المللی و نبود استراتژی مشخص برای مبارزه با هیمنه استکبار صهیونیستی و آزادی قدس نیز عامل دیگری در استمرار اشغالگری است.

وی در پایان با ابراز اطمینان خود به ملّت فلسطین و توانایی آنها در عبور از این رنج و محنت اظهار داشت: کشورهای عربی و اسلامی باید از ملت فلسطین حمایت کنند زیرا اگر در برابر تجاوز و اشغالگری رژیم صهیونیستی ایستادگی نشود دامنه این تجاوزگری به سایر کشورها کشیده خواهد شد./981/ب901/ر

ارسال نظرات