۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۵۵۹۹۷۳
معاون فرهنگی اوقاف خراسان‌ جنوبی خبر داد؛

بازدید ۸۰۰ هزار مسافر نوروزی از خیمه‌ های معرفت در خراسان‌ جنوبی

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه خراسان‌ جنوبی گفت: در طرح آرامش بهاری امسال حدود ۸۰۰ هزار نفر مسافر و گردشگری نوروزی از خیمه های معرفت استان بازدید کردند.
خیمه های معرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام اسماعیل مختاری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی ظهر امروز در بازدید از خیمه‌ های معرفت امامزاده سیده زهرا(س) روستای نوزاد، اظهار داشت: امامزادگان ملجاء و پناهگاه مردم و محل کسب معرفت هستند.

وی با بیان اینکه بقاع متبرکه باید معرفی شود، گفت: مردم در تمام  ایام سال به اماکن متبرکه استان مراجعه می کنند و امامزادگان را برای برآورده شدن حاجات خود واسطه قرار می دهند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال‌ های اخیر اقدامات عمرانی و فرهنگی خوبی در بقاع متبرکه استان انجام شده است، افزود: طرح آرامش بهاری در راستای منویات رهبری و پیروی از فرمایشات ایشان اجرا می شود.

حجت الاسلام اسماعیلی تصریح کرد: ایام نوروز را می توان بهترین فرصت برای شناسایی ظرفیت بقاع متبرکه به مسافران و زائران نام برد، باید تلاش کنیم تا بقاع متبرکه به کانون های فرهنگی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه در طرح آرامش بهاری خدمات رفاهی و فرهنگی به مسافران داده شده است، ادامه داد: همچنین خیمه های معرفت در بقاع متبرکه برپا شد که غرفه های خیمه معرفت شامل قرائت قرآن، عفاف و حجاب، آشنایی با شهدای مدافع حرم، نقاشی خلاقانه و مشاوره روانشناختی بوده است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه خراسان‌ جنوبی خاطرنشان کرد: روحانیان مستقر در خیمه های معرفت نیز به رفع مشکلات و معضلات اجتماعی مانند ازدواج، همسرداری و تربیت فرزندان پرداختند.

حجت الاسلام اسماعیلی اظهار کرد: در طرح آرامش بهاری امسال حدود 800 هزار نفر مسافر و گردشگری نوروزی از خیمه های معرفت بازدید کردند./880/پ203/ب1

ارسال نظرات