۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۵۶۰۲۱۷
وزیر بهداشت:

برخی تنها با وعده دادن توقع مردم را بالا بردند

وزیر بهداشت گفت: متأسفانه برخی تنها با وعده دادن توقع مردم را بالا بردند اما چون به دلیل مشکلات کاری انجام نمی شود گزارش خلاف داده شده می شود و اعتماد عمومی کاهش پیدا می کند.
وزیر بهداشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان امروز در دیدار مراجع تقلید بیمارستان هزار تخت خوابی قم را پروژه ای بین المللی دانست و گفت: در قم نزدیک به 900 تخت در قم داشتیم و تا پایان امسال 900 تخت بیمارستانی دیگر به اتمام می رسد و غیر از آن بیمارستان هزار تختخوابی هم وجود دارد.

وی افزود: این موارد حداقل کاری است که باید برای قم انجام می شد، البته در زمینه ارتقای دانشگاه ها و بهداشت قم کارهای مفصلی شده است، در کل کشور کارها و تلاش های بسیاری صورت گرفت اما در کل ما را اذیت هم می کنند و مشکل این است به وعده هایی که داده می شود عمل نمی کنند.

وزیر بهداشت با بیان این که برخی گزارش های نادرست و خلاف می دهند، اظهار داشت: یکی از این مسائل درباره موضوعات رفاهی مردم است که بخشی از آن شامل بهداشت و درمان مردم می شود، اگر همین اندازه مجلس و دولت توجه نمی کردند بحرانی در حوزه بهداشت و درمان رخ می داد.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی به ویژه کسانی که صرفا نگاه اقتصادی دارند با رفاه میانه خوبی ندارند و این موضوع ممکن است که در دولت ها و حکومت ها باشد اما ما معتقد هستیم که عمده تفاوت دولت خوب با دیگر دولت ها در توجه به آموزش، امنیت و بهداشت و درمان است.

قاضی زاده هاشمی ابراز داشت: بین آنچه که وعده می دهند و ما وارد میدان کار می شویم و آنچه که اتفاق می افتد فاصله بسیار است، این درحالی است که باید برای پیشبرد برنامه ها مورد پشتیبانی قرار گیریم، با وجود مشکلات در بخش مردم کاستی ایجاد نشده اما در بخش ارائه خدمت مانند پرستاران مشکلات بسیار است.

وی عنوان کرد: بخشی از مشکلات نیز به دلیل افزایش توقعات جامعه از سوی افراد در انتخابات ها و صاحب تریبون ها است، متأسفانه برخی تنها با وعده دادن توقع مردم را بالا بردند اما چون به دلیل مشکلات کاری انجام نمی شود گزارش خلاف داده شده می شود و اعتماد عمومی کاهش پیدا می کند.

وزیر بهداشت با اشاره به مباحث موجود درباره طب اسلامی خاطرنشان کرد: این موضوع به مشکلی برای حوزه بهداشت و درمان تبدیل شده و خطری برای نهاد روحانیت است، در تمدن اسلامی و ایرانی طب داشتیم و از آن حمایت می کنیم اما عده ای با سوء استفاده خود سبب وهن دین و روحانیت می شوند.

وی عنوان کرد: ما حتما به طب سنتی اعتقاد داریم و آن را تقویت می کنیم، امروز هزاران نوع دارویی گیاهیی در بازار وجود دارد و ۷ دانشکده طب سنتی وجود دارد اما طب سنتی مکمل است و برخی با رفتارهای نادرست کلاهبرداری کرده و به اسم اسلام سوء استفاده می کنند./1323/

ارسال نظرات