۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۵۶۰۳۲۱

عمل به قرآن حلال مشکلات جامعه اسلامی است

حجت الاسلام ابطحی عمل به دستورات اسلام را موجب شفای روحی. جامعه و حلال مشکلات جامعه اسلامی دانست.
برگزاري مسابقات قرآني در مصلی قم

به گزارش خبرگزاری رسا،حجت الاسلام سید شجاع‌الدین ابطحی در گفتگو با ستاد خبری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، با تاکید بر ضرورت انس داشتن جامعه اسلامی با قرآن کریم، بیان کرد: عمل کردن به قرآن موجب شفای روحی جامعه شده و حلال مشکلات جامعه اسلامی است؛ اما متاسفانه در جامعه ما توجه کافی به قرآن نمی‌شود و مردم آنگونه که شایسته است با قرآن انس ندارند.

امام جمعه ایرانشهر با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مبنی بر داشتن ۱۰ میلیون حافظ در کشور، عنوان کرد: متاسفانه مطالبه ایشان تا کنون محقق نشده است و باید تلاش کافی در این زمینه انجام شود تا شاهد انس بیشتر مردم با قرآن کریم باشیم.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی موجب تحول و پیشدپرفت عظیمی در زمینه فعالیت‌های قرآنی شد، بیان کرد: وضعیت قرآنی کشور در مقایسه با پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست و پیشرفت‌های بسیار زیادی در عرصه‌های مختلف نظیر حفظ و قرائت قرآن حاصل شده است که البته باید بیش از این تلاش کنیم تا مسائل قرآنی در کشور اعتلای بیشتری داشته باشد.

ابطحی اظهار کرد: کشور ما در مقایسه با برخی کشورهای اسلامی از نظر توجه به برخی فعالیت‌های قرآنی عقب‌تر است و کشورهایی نظیر عربستان در عرصه هایی مانند حفظ قرآن از ما پیشی گرفته‌اند؛ هرچند از نظر عمل به دستورات قرآن جامعه ما همواره پیشرو بوده و گوی سبقت را در این زمینه از آن‌ها ربوده است.

وی ادامه داد: با اینکه بیش از دو دهه نیست که در زمینه قرائت قرآن به صورت جدی ورود کرده ایم اما از بسیاری از کشورها قدرتمندتر و بهتر هستیم و باید در زمینه‌های قرآنی دیگر نیز به همین صورت عمل کنیم. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات