۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۵۶۰۳۵۶
مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی:

۷۵۰ کانون‌ فرهنگی هنری در مساجد روستایی آذربایجان‌شرقی فعال است

محمدپور گفت: یک‌هزار و ۳۰۹ کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان آذربایجان‌شرقی فعال است که از این تعداد ۷۵۰ کانون در روستاها فعالیت دارند.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در جمع فعالان فرهنگی مساجد تبریز با بیان این‌که مأموریت اصلی مساجد پیگیری اهداف عالی اسلام بوده و است، اظهار داشت: در منظر اسلام مساجد محور تمام امور هستند و نباید در حاشیه قرار گیرند.

وی با اشاره به این‌که مساجد در دوران صدر اسلام نقشی مهم و ارزشمند در هدایت و سعادت جامعه بر عهده داشته‌اند، افزود: آبادانی معنوی و فرهنگی مساجد به مراتب مهم‌تر از آبادانی فیزیکی است؛ در حقیقت مسجد تنها محلی برای عبادت نیست، بلکه می‌تواند کارکرد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نیز داشته باشد.

محمدپور با بیان این‌که پیروزی انقلاب اسلامی ایران ثمره آبادانی معنوی مساجد بوده است، گفت: مساجد در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز مرکز و محور پشتیبانی از جنگ و اعزام نیروهای مردمی بوده‌اند، امروز نیز اگر به دنبال رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی هستیم، باید به سمت مساجد حرکت کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در بخش دیگری از سخنان خود کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را زمینه‌ای مناسب برای ظهور و بروز خلاقیت و ابتکار جوانان مؤمن و انقلابی دانست و ادامه داد: آذربایجان‌شرقی با دارا بودن یک‌هزار و 309 کانون فرهنگی و هنری توانسته در سازماندهی و هدایت نیروهای مسجدی نقشی ارزشمند داشته باشد.

وی با بیان این‌که ۷۵۰ کانون‌های فرهنگی هنری استان در مساجد روستایی قرار دارد، گفت: با توجه به اینکه یک وجه مهم توسعه فرهنگی جامعه دسترسی آحاد مردم از دوردست‌ترین نقطه به کالاها و فعالیت‌های فرهنگی است، از این رو کانون‌های فرهنگی روستایی این هدف را دنبال کرده و حتی برخی از آنها به شکل تخصصی وارد موضوعات شده‌اند.

محمدپور با بیان این‌که طرح تلاوت نور در یک‌هزار و 571 مسجد استان اجرایی می شود؛ افزود: ۳۳۵ کانون فرهنگی هنری مختص به بانوان استان نیز فعال است که اغلب با ماموریت اصلی آسیب‌شناسی و رفع معضلات فرهنگی اجتماعی فعالیت دارند.

وی با اشاره به این‌که تمامی فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به صورت افتخاری و بدون دریافت حقوقی؛ خود را وقف اقشار مختلف مردم کرده‌اند، گفت: کانون‌های مساجد ثابت کرده‌اند که می‌توان با کمترین امکانات و بودجه اقداماتی فاخر در عرصه های فرهنگی، هنری و قرآنی انجام داد./935/پ204/ب1

ارسال نظرات