۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۵۶۰۳۶۵
آیت الله نظری خادم الشریعه:

علم بدون اخلاق و تربیت دینی مانع تکامل معنوی انسان می شود

آیت الله نظری خادم الشریعه با تأکید بر این که امروز حفظ دین در کنار آموختن علم از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: برای تعلیم و تعلم هیچ پایانی وجود ندارد و انسان برای رشد و تعالی همواره باید بیاموزد.
دیدار مدیر آموزش و پرورش مازندران با ‌آیت الله نظری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نظری خادم الشریعه امروز در دیدار مدیر کل جدید آموزش و پرورش مازندران، خدمت به مردم را یک توفیق بزرگ الهی دانست و گفت: مدیریت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی برای خدمت به جامعه است.

وی با بیان این که یک مسؤول در نظام اسلامی همواره باید دغدغه خدمت به دین، انقلاب و عموم مردم را داشته باشد، افزود: فرصت خدمت گذاری همیشگی و مادام العمر نیست بلکه مقطعی و زودگذر است.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با اشاره به این که در همه حالات باید از خداوند متعال توفیق خدمت به دین و جامعه را طلب کنیم، خاطرنشان کرد: کسی که چنین فرصت ارزشمندی برایش فراهم می شود نباید خدای ناکرده کوتاهی کند.

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که بزرگترین افتخار برای یک مدیر در نظام اسلامی باید رضایت عمومی مردم باشد، تصریح کرد: همه توان و ظرفیت کشور باید برای خدمت به مردم به کار گرفته شود.

وی در ادامه سخنان خود به حفظ شعائر دینی از سوی مردم در ایام نوروز امسال اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت جایگاه نوروز نزد مردم، اما نخستین روز عید امسال که با سالروز شهادت امام هادی(ع) همراه بود شاهد عزاداری و دسته روی مردم بودیم.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که حفظ ارزش های دینی در جامعه اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: باید این روحیه دینی و ارزشی مردم همچنان حفظ بماند.

آیت الله نظری خادم الشریعه در ادامه سخنان خود همچنین به جایگاه علم و علم آموزی در دین اشاره کرد و گفت: دین مبین اسلام به عنوان کامل ترین دین الهی برنامه ای کامل برای سعادت و تکامل انسان ها ارائه کرده است.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با اشاره به این که نخستین آیاتی که بر پیامبر گرامی اسلام نازل شد سفارش به خواندن بود، تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم تعلیم را یکی از اهداف نبی مکرم اسلام عنوان کردند.

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که علم آموزی نقش بسیار مهمی در تکامل معنوی انسان خواهد داشت، خاطرنشان کرد: انسان باید در کنار علم آموزی به اخلاق و تقوای الهی نیز توجه ویژه داشته باشد.

وی با اشاره به این که امروز نیز آموزش و پرورش در جامعه اسلامی باید همراه با هم باشند، تصریح کرد: علم آموزی بدون اخلاق و تربیت دینی اهداف دستگاه تعلیم و تربیت را تحقق نخواهد بخشید.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که رشد و گسترش معارف الهی در جامعه امروز نتیجه تعلیم و تعلم در طول تاریخ دانست و خاطرنشان کرد: علما و روحانیان در ادوار مختلف با آموختن علم دین و انتقال آن به جامعه موجب حفظ دین شدند.

آیت الله نظری خادم الشریعه با تأکید براین که امروز حفظ دین در کنار آموختن علم از اهمیت بالایی برخوردار است، بیان داشت: برای تعلیم و تعلم هیچ پایانی وجود ندارد و انسان برای رشد و تعالی همواره باید بیاموزد./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات