۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۵۶۰۶۳۸
فقهی زاده:

گسترش گفتمان قرآنی در سطح جهان از اهداف نمایشگاه قرآن است

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تأمین و ارتقای باور قرآنی در جامعه، توسعه و ترویج معارف قرآن و عترت و گسترش گفتمان قرآنی در سطح جهانی از جمله اهداف بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم است.
دکتر فقهی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولین نشست خبری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که امروز با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در ساختمان معاونت قرآن و عترت برگزار شد، گفت: اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نباید تنها در حوزه هنر و سینما دید.

وی افزود: کاری که ۲۶ سال است در حوزه برگزاری نمایشگاه قرآن کریم انجام می‌شود یک نگرش دینی بسیار ارزشمند در حوزه قرآن و عترت است که برگزاری جشن های رمضان در استان‌های مختلف، جشنواره های قرآنی مانند هفته های قرآن و عترت و جشنواره های سراسری در شاخه‌های متنوع موضوعی و مفهومی از دیگر فعالیت های این حوزه است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: تامین و ارتقای باور قرآنی در جامعه، توسعه و ترویج معارف قرآن و عترت، گسترش گفتمان قرآنی در سطح جهانی از جمله اهداف بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم است.

وی اظهار داشت: توجه به منویات قرآنی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، تاکید بر ضرورت ترویج قرآن در فضای خانواده و مشاهده آثار و نتایج آن، جلب مشارکت حداکثری از بخش خصوصی در سطح ملی و بین المللی، استفاده از فضاهای مجازی نوین، اولویت بخشی به مخاطبان کودک و نوجوان، اهتمام به اقتصاد فرهنگی در جهت سیاست های اقتصاد مقاومتی از سیاست‌های نمایشگاه بیست و ششم قرآن کریم است.

فقهی زاده بیان داشت: بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم یک جشنواره ملی و سراسری متعلق به تمام نهادها و ارگان ها و سازمان‌ها و ملت جمهوری اسلامی ایران است که تنها به چند هفته خاص اختصاص ندارد. این نمایشگاه در ابعاد گسترده فرصت مغتنمی برای عرضه آثار فاخر قرآنی است.

وی ابراز داشت: نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از حیث رشته ها و مخاطبانی که در آن حضور دارند بزرگترین رویداد همگانی قرآن است و برای موثر بودن این نمایشگاه باید نگاه برنامه ای به آن داشته باشیم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: راه اندازی سامانه اطلاع رسانی نمایشگاه به آدرس www.iqfa.ir، انتشار فراخوان طرح ایده های نوآورانه در سایت مذکور، راه اندازی باشگاه های همراهان نمایشگاه برای جلب نظرات مردمی و سازمانی جهت اجرای نظام پیشنهادی، تقویت توجه به عترت(ع) در ابعاد بعثت، غدیر، عاشورا، امام مهدی(عج) و امام رضا(ع)، تقویت بخش بین الملل، جهت دهی و جریان سازی فرهنگ عترت در جامعه، تشویق موسسات مردم نهاد، توجه عمده به محتوا قرآن کریم از جمله نوآوری ها و اقدامات در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین ویژه نامه بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن به ۴ زبان عربی، انگلیسی، اردو و فرانسه منتشر خواهد شد./۹۶۹/پ202/ب1

ارسال نظرات