۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۵۶۰۶۴۸
با حضور آیت الله حسینی بوشهری صورت پذیرفت؛

تجلیل از شورای علمی و سیاست گذاری جشنواره علمی هنری اعتکاف

آیین تجلیل از شورای علمی و شورای سیاست گذاری پنجمین جشنواره علمی ادبی هنری اعتکاف با حضور آیت الله حسینی بوشهری در قم برگزار شد.
تجلیل از شورای علمی و شورای سیاست گذاری پنجمین جشنواره علمی ادبی هنری اعتکاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین تجلیل از شورای علمی و شورای سیاست گذاری پنجمین جشنواره علمی ادبی هنری اعتکاف عصر امروز با حضور آیت الله سیدهاشم‌حسینی بوشهری نایب رییس جامعه مدرسین، حجج اسلام سیدعلیرضا تکیه ای رییس ستاد اعتکاف استان قم، محمدحسین فلاح زاده و جواد محدثی و آقای حسینی کاشانی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان قم در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش حجت الاسلام تکیه ای در این جلسه به ارائه گزارشی کوتاه از پنجمین جشنواره علمی ادبی هنری اعتکاف پرداخت و گفت: این جشنواره برخلاف برخی جشنواره ها که تک محوری هستند، جامع مباحث علمی، ادبی و هنری بود.

برگزاری مراسم اعتکاف در ۷۵ کشور خارجی

رییس ستاد اعتکاف استان قم با اشاره به اینکه مراسم اعتکاف امسال بسیار باشکوه و متفاوت برگزار شد، ابراز داشت: رویکرد ما بر این است که این مراسم معنوی را در جهان نهادینه سازی کنیم.

وی افزود: امسال در 75 کشور دیگر نیز مراسم اعتکاف برگزار شد که نسبت به پارسال تعداد 6 کشور افزایش داشته است.

ارسال بیش از هزار و ۷۰۰ اثر به جشنواره علمی ادبی هنری اعتکاف

همچنین حجت الاسلام فلاح زاده در ادامه این جلسه تعداد آثار ارسال شده به این جشنواره را اینگونه تصیف کرد: 90 اثر علمی که شامل 55 مقاله و 35 کتاب است در زمینه علمی، 692 اثر شامل شعر، داستان، خاطره و غیره در زمینه ادبی و هزار و پنج فیلم هنری در زمینه هنری برای این جشنواره ارسال شده است.

استاد حوزه علمیه قم مراسم معنوی اعتکاف امسال را باشکوه توصیف کرد و بیان داشت: در مسجد امام حسن عسکری(ع) نماز باران بسیار باشکوهی اقامه شد که متأسفانه انعکاس خبری بسیار کمی پیدا کرد.

اعتکاف لازمه لاینفک انقلاب اسلامی است

همچنین آیت الله حسینی بوشهری در ادامه خاطرنشان کرد: امام راحل با پشتوانه معنوی که داشتند، مردم را آگاه ساختند و سخن ایشان بر دل ها نشست و اگرچه زمان برد، اما در نهایت به پیروزی رسید.

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اعتکاف و تهذیب نفس برای همگان نیازمند است، ابراز داشت: مدتی به گوشه ای رفتن و به تهذیب نفس پرداختن در سیره همه انبیای الهی به چشم می هخوارد، بر این اساس اگر انسان ها گاهی به تهذیب نفس نپردازند و از جامعه فاصله نگیرند، غرور و تکبر در وجودشان نهادینه خواهد شد و دیگر در کارهای شان موفق نمی شوند.

وی با تأکید بر اینکه اعتکاف لازمه لاینفک انقلاب اسلامی است، بیان کرد: این پشتوانه معنوی سبب می شود تا تکبر افراد کم شود و با مدتی درون گرایی تواضع را در خود تقویت کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه شورای سیاست گذاری پنجمین جشنواره علمی ادبی هنری اعتکاف همه ساله زحمات بسیاری را در زمینه اعتکاف متحمل می شوند، عنوان کرد: طبق گزارشات ارائه شده ما در هر سال شاهد رشد کمی چشمگیری بوده ایم و امیدواریم که به لحاظ کیفی نیز شاهد همین رشد باشیم.

گفتنی است، در پایان این جلسه از اعضای شورای سیاست گذاری پنجمین جشنواره علمی ادبی هنری اعتکاف از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تجلیل به عمل آمد./841/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات