۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۵۶۰۷۲۱
نماینده مجلس:

بیرجند با بحران کمبود فضای آموزشی مواجه است

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه مرکز استان از جهت کمبود مدارس بحرانی ترین نقطه است، گفت: منطقه مهرشهر بیرجند و برخی از شهرک های اقماری شهرستان از کمبود مدارس رنج می برند.
حجت الاسلام عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در روزهای اخیر جلسه ای با معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس کشور برگزار کردیم که در این جلسه بحث کمبودهای فضاهای آموزشی استان مطرح شد.

وی با بیان اینکه مرکز استان از جهت کمبود مدارس بحرانی ترین نقطه است، گفت: منطقه مهرشهر بیرجند و برخی از شهرک های اقماری شهرستان از کمبود مدارس رنج می برند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: در چند سال اخیر بحث مهاجرت به شهر بیرجند زیاد شده است و این موضوع سبب شده تا در شمال شهر بیرجند با کمبود فضای آموزشی روبرو باشیم.

حجت الاسلام عبادی تصریح کرد: در جلسه ای که برگزار شد درخواست کردیم تا به مناطقی که با بحران فضای آموزشی روبرو هستند توجه ویژه ای شود.

وی با بیان اینکه برخی از مدارس استان نیازمند تجهیز هستند، ادامه داد: در زمینه تجهیز مدارس قول تخصیص اعتباراتی داده شد و احداث مدارس جدید نیز مورد کارشناسی قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار با تولیت آستان قدس رضوی، خاطرنشان کرد: در این دیدار نیز بحران فضای آموزشی شهرستان بیرجند مطرح شد.

حجت الاسلام عبادی اظهار کرد: بر همین اساس قرار است آستان قدس رضوی در منطقه شمال شهر بیرجند یک مجتمع آموزشی شامل دبستان و متوسطه اول و دوم احداث کند.

وی افزود: خیران تاکنون مدارس بسیاری در استان و کشور احداث کردند و مشارکت خیران در مدرسه سازی و کمک به توسعه تعلیم و تربیت از اهمیت بالایی برخوردار است./880/پ203/ب1

ارسال نظرات