۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۵۶۰۹۱۱
سفیر ایران در بغداد:

ایران در مرحله بازسازی کنار عراق خواهد بود

سفیر ایران در دیدار با رییس پارلمان عراق گفت: همانگونه که در مبارزه با تروریسم دولت و مردم ایران در کنار مردم و دولت همسایه و دوست خود قرار گرفتند، در مرحله بازسازی نیز به ویژه بخش خصوصی با قدرت در کنار عراق خواهد بود.
دیدار ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران با سلیم الجبوری رییس پارلمان عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در ادامه رایزنی‌های خود با مقامات سیاسی و مسؤولان کشور عراق، با سلیم الجبوری رییس پارلمان این کشور دیدار کرد.

رییس پارلمان عراق گفت: دو کشور همسایه دارای مصالح و منافع مشترک هستند و ضروری است روابط فیمابین در همه زمینه‌ها گسترش یابد.

سفیر ایران نیز در این دیدار ضمن تاکید بر لزوم گسترش روابط دو جانبه اظهار داشت: همانگونه که در مبارزه با تروریسم دولت و مردم ایران در کنار مردم و دولت همسایه و دوست خود عراق قرار گرفتند، در مرحله بازسازی نیز ایران به ویژه بخش خصوصی با قدرت در کنار عراق خواهد بود.

مسجدی بر ضرورت توسعه همکاری‌های دو جانبه تهران و بغداد به ویژه در زمینه اقتصادی، تجاری و توسعه در جهت خدمت به منافع دو کشور تاکید کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در هفته جاری با رهبران جریانات سیاسی و مسؤولان بلند پایه عراقی از جمله فواد معصوم رییس جمهوری، نوری المالکی معاون رییس جمهوری، فالح فیاض مشاور امنیت ملی، همام حمودی نائب رییس پارلمان عراق و رییس مجلس اعلای اسلامی، سید عمار الحکیم رییس ائتلاف ملی شیعیان و رهبر جریان حکمت ملی و عادل عبدالمهدی معاون سابق رییس جمهوری و وزیر اسبق نفت دیدار و در خصوص مسائل دو جانبه و تحولات عراق و منطقه رایزنی کرده است./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات