۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۵۶۰۹۴۵
حکیم:

شهید صدر آزادی را به عراق اعطا کرد

رییس ائتلاف ملی عراق بیان داشت که خون آیت الله شهید صدر و خواهرش بنت الهدی موجب آزادی این کشور از چنگال ظالمان شد.
حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس ائتلاف ملی عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس ائتلاف ملی عراق طی سخنانی تصریح کرد: تقارن زمانی سرنگونی حزب بعث با شهادت سید محمد باقر صدر به دست صدام دیکتاتور عراق یک مساله طبیعی و عادی نبود بلکه مشیت الهی است و این پیام را می رساند که ظالم عمری کوتاه دارد گرچه قدرتمند باشد.

وی افزود: عراق در این روزها به دور از بحران و مشکلات موجود، همه ادیان و طوائف را در کنار هم جمع کرده و درپی ترسیم آینده‎ای بهتر برای نسل بعد است.

رییس ائتلاف ملی عراق از خداوند متعال علو درجات را برای آیت الله شهید صدر و خواهرش شهیده بنت الهدی و همه شهدای عراق مسالت کرد.

وی تاکید کرد که خون شهدای عراقی موجب آزادی این کشور از چنگال ظالمان شد.

حجت الاسلام حکیم همچنین در دیدار با فلاح حسن الزیدان وزیر کشاورزی عراق بیان داشت: کشاورزی یک ثروت حقیقی و ملی برای عراق محسوب می‎شود که نیازمند توجه ویژه مسؤولان است.

وی ادامه داد: مسؤولان ذی ربط باید از کشاورزان حمایت کنند و مشکلات شغلی آنان را برطرف و کاهش دهند.

رییس ائتلاف ملی عراق به انتخابات آینده این کشور اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که این انتخابات نمونه واقعی و تجربه بزرگ دموکراسی در عراق است. انتخابات آینده موجب انتقال این کشور به مرحله ثبات و ساخت دولت جدید می‎شود.

حکیم در دیدار با اسامه نجیفی، معاون رییس جمهور این کشور با تأکید بر ضرورت ایجاد فضای مناسب برای انتخابات و نیز  رقابت سالم بر اساس برنامه های انتخاباتی، آخرین تحولات اوضاع سیاسی و شایستگی نمایندگان انتخابات پیش رو را مورد تحلیل و بررسی قرار داد.

رییس ائتلاف ملی عراق با درخواست مجدد به منظور بازگرداندن آوارگان به مناطق سکونت خود و فراهم آوردن خدمات اولیه برای آنان، تصریح کرد: راهکار حل مشکلات مرحله پیش رو توجه به تمام اقشار عراق است؛ این کار همه این اقشار را نمایندگان دولت عراق معرفی می کند و در واقع یک فرمول برای  سنجش میزان وفاداری و مخالفت در نظام سیاسی ارائه می دهد.

حکیم با اشاره به اهمیت استمرار پیروزی های سیاسی، اجتماعی و نظامی ملت عراق و تکامل آن با پروژه ایجاد حکومت و خدمت رسانی، بر ضرورت بهره وری از دیدگاه جامعه بین الملل نسبت به عراق، به عنوان کشوری در حال توسعه در منطقه، تأکید کرد.

رییس جریان حکمت ملی عراق در پایان تاکید کرد: باید از دیدگاه مثبت کشورهای جهان نسبت به عراق به خوبی بهره ببریم تا بتوانیم بر اساس مصالح و منافع عراق و نیز قرار دادن این کشور به عنوان پل ارتباطی میان حکومت های منطقه، با آنان بهترین روابط را ایجاد کنیم.

همچنین داگلاس سیلیمان، سفیر آمریکا در عراق با حضور در دفتر جریان حکمت ملی با حجت الاسلام سید عمار حکیم دیدار و گفت‎وگو کرد.

در این دیدار دو طرف درباره تحولات در عراق و منطقه و همچنین فضای سیاسی انتخابات پیش رو در عراق رایزنی کردند.

سید عمار حکیم با بیان این نکته که عراق نیازمند به رقابت بر اساس برنامه های انتخاباتی است، تا چشم انداز بهتری برای بازسازی و خدمت رسانی ارائه شود، تصریح کرد: این اقدامات در نهایت به تشکیل دولت اکثریت ملی منجر می شود که نیروهای آن در برنامه ریزی ها با یکدیگر همگام و هماهنگ هستند. چنین دولتی با این برنامه ریزی ها، در برابر ملت و  نیز در برابر اپوزیسیون که مسؤول ارزیابی عملکرد آن است پاسخگو خواهد بود، که این نشان دهنده تثبیت نظام دموکراتیک در عراق است.

وی با بیان اینکه اولویت اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی باید محور توجه دولت آینده باشد، افزود:  جذب سرمایه گذاری خارجی و نیز ایجاد زمینه برای سرمایه گذاری  در خارج از کشور از طریق تأمین تسهیلات مناسب، عامل اصلی تحقق این اولویت هاست.

رییس ائتلاف ملی عراق تاکید کرد: افزایش تنش در منطقه، کمکی به حل مشکلات و آسایش خاطر ملت های منطقه نمی کند. آنان خواستار امنیت و توسعه هستند.

حکیم گفت: عراق در حال پیش روی به سمت ثبات و تشکیل حکومت است، اما درگیری هایی از این دست تاثیر منفی در مسیر حرکت این کشور بر جای می گذارد./994/ب901/ف

ارسال نظرات