۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۵۶۱۲۶۱
ناطقان میان دستور مجلس مطرح کردند؛

سوریه مهمترین خاکریز مقاومت در برابر زور و استبداد است

نمایندگان مجلس امروز در نطق میان دستور پارلمان بر لزوم حمایت از جریان مقاومت و سوریه تاکید شد.
 مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، ۵ نفر از وکلای ملت امروز یکشنبه ۲۶ فروردین سال ۹۷ در صحن علنی مجلس شورای اسلامی نطق خود را قرائت کردند.

مشروح سخنرانی ناطق میان دستور امروز پارلمان به شرح ذیل است:

در سوریه نمودی از عملیات نسل کشی اتفاق افتاده است

سید احسن علوی در نطق خود با تاکید بر ضرورت توجه به اجرایی کردن شعار سال ۱۳۹۷ اظهار کرد: ملت بزرگ ایران و مسؤولین محترم، بنده به نمایندگی از یکی از اصیل‌ترین مردم ایران، یعنی مردم کردستان با شما صحبت می‌کنم. کردستانی که همواره در مقابل مشکلات و دشمنان ایستادگی کرده است و همواره سنگ زیرین آسیاب بوده است.

وی ادامه داد: بر همگان واضح است که امروز مدعیان حقوق بشر در سطح جهان در مورد لشکرکشی آمریکا و حامیان آن به سوریه ساکت شده‌اند. آنچه که حیرت آور است این است که آقای اردوغان در واکنش به این خیمه شب بازی در حالی که خود و کشور خود را همپیمان سوریه و ایران می‌داند از حمله آمریکا و همپیمانانش دفاع کرد و آن را مورد تایید قرار داده است.

این نماینده مردم سنندج و دیواندره درمجلس گفت: بی تردید آنچه که در سوریه و صد البته در کوبانی و بخش‌هایی از عراق و کردستان شنیده می‌شود تصویرهای ناقص و بریده‌ای است که شاید دوربین‌های فضای رسانه ای آنها را مخابره کردند. باید بر این فاجعه نام بزرگترین تراژدی هزاره سوم را گذاشت. بلکه این فاجعه نمودی از عملیات نسل کشی است که حکمش در جلسات کابینه ترامپ و نتانیاهو امضاء شده است تا جایی که سوریه امروز به مهمترین خاکریز مقاومت در برابر زور و استبداد تبدیل شده است.

وی همچنین گفت: این رنج‌هایی است که کردها برای مبارزه با تروریسم می‌پردازند،آنها زندگی در این شرایط را به زندگی راحت در کشورهای عربی ترجیح دادند.آنها واقعی‌ترین سربازان جبهه آزادی هستند.تردید نباید داشت که فقط باور و ایمان قوی به حقیقت می‌تواند ایستادگی این چنینی را ایجاد کند.

علوی یاد آور شد: خوب بود آنهایی که فکر می‌کنند می‌توانند منطقه را به آشوب بکشانند تاریخ ایستادگی کردها را مطالعه می‌کردند.

وی به مشکلاتی از حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و گفت: رئیس‌جمهور محترم،رئیس مجلس و همکاران گرامی وظیفه ما در مقابل مردم سنگین است. عدم توجه به حل مشکلات حاکم بر زندگی مردم در هر کجای خاک پاک ایران گناهی نابخشودنی است. توسعه نیافتگی کردستان به عنوان پاره تن ایران اسلامی که رهبری معظم انقلاب از آن به عنوان استان فرهنگی نام برده‌اند نتیجه عملکرد ضعیف ادوار گذشته است که بی تردید برطرف نمودن آن نیازمند توجه جدی دولتمردان است.

علوی با بیان اینکه خطوط ریلی و هوایی کردستان با مشکلاتی روبروست، اظهار کرد: تردد تانکرهای سوخت، تلفات بسیار زیادی در جاده‌های استان به وجود آورده است. طبق آمارهای رسمی در سال ۹۴ و ۹۵ هر روز یک کشته در جاده‌های کردستان داشتیم. آیا این آمار زیبنده ایران اسلامی است؟ با این آمار حدود ۳۰ هزار لیتر مواد آلوده کننده وارد محیط‌زیست می شود. آیا می دانید هر یک لیتر از این مواد نفتی حدود یک میلیون لیتر آب را آلوده می کنند؟ آیا با توجه به آبهای روان در سطح منطقه این آلودگی ها جایز است؟

وی سپس گفت: آیا فکر نمی کنید این معضلات به دلیل عدم توجه دولتمردان است؟ نگاه ابزاری به استان کردستان و عدم تخصیص اعتبارات لازم برای تسهیل راه‌های ارتباطی مهمترین عامل این مشکلات است. ضمن درخواست از مسئولان ذیربط برای کنترل این ترددها، تقاضا دارم سهم استان کردستان را در راه‌های ارتباطی ارتقا دهند.

نماینده مردم سنندج در مجلس خطاب به رئیس‌جمهور گفت: بیکاری در استان کردستان بیداد می کند.بیشتر تحصیلکردگان و نخبگان کرد بیکار و یا برای تامین معاش خود و خانواده به شغلهای کاذب روی آورده اند. افزایش شدید تعداد کودکان کار، افزایش شدید تعداد کولبران زیر ۱۸ سال همگی دال بر این است که درآمد سرانه خانوارها کم است و به ناچار همه باید شغلهای کاذب داشته باشند.

وی ادامه داد: آیا می دانید صنعت کردستان کمتر از ۱۰ درصد درآمد ناخالص استان را شامل می شود؟ کردستان نیازمند صنعت پیشرو است تا در سایه آن کسب و کارهای خرد و کوچک رونق پیدا کند.صنایع در دنیای علم و فناوری امروز پایه و اساس کسب و کارها هستند اما ما چه میزان برای این موضوع قدم برداشته‌ایم؟

علوی سپس گفت:چنانچه به شعار همه جای ایران سرای من است،اعتقاد دارید،باید بدانید که رشد و توسعه همه ایران باید به صورت متوازن اتفاق بیفتد. تردید نخواهید داشت که یکی از راه‌های برون رفت از بیکاری روی آوردن به کشاورزی، باغداری و دامداری است.

وی ادامه داد: آیا المان های کشاورزی غیر از آب و خاک است؟ پس چرا با وجود بیش از ۳۳ سد که بیش از ۶.۵ میلیارد مکعب آب در این سدهای بهره برداری شده وجود دارد و با وجود بیشتر از یک میلیون و یکصد هزار زمین کشاورزی در استان فقط ۱۳۰ هزار تای آنها آب دارند؛ یعنی کمتر از ۱۱ درصد.

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس در پایان گفت: آب زمین‌های کشاورزی چندین استان از استان کردستان تامین می گردد اما کشاورزان خود استان بی آب مانده‌اند، لذا به وزرای جهاد کشاورزی و نیرو قویا تذکر می دهم که توجه ویژه ای به استان کردستان داشته باشند.

ضرورت هم افزایی،کار جهادی و تلاش مضاعف جهت تحقق شعار ملی سال

حسین نیازآذری در نشست علنی امروز در نطق میان دستور پارلمان با تبریک عید مبعث، گفت: مردم از مجلس و نمایندگان انتظار دارند در کنار انجام وظایف نمایندگانی پیگیر مطالبات مردم حوزه انتخابیه باشند و اگر مسائلی از تریبون خانه ملت مطرح می شود چیزی جز دغدغه های آنان نباشد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بدون تردید مجلس باید مدافع حقوق اساسی ملت و صدای رسای آنان باشد، افزود: پیشرفت و تعالی جامعه در گرو همگرایی قوای سه گانه و دیگر نهادها در بستر همدلی ایجاد خواهد شد و هر گروه، جریان و شخصی که در مسیر اعتمادآفرینی، امیدبخشی و استحکام و وحدت جامعه گام بردارد شایسته تکریم است.

وی خطاب به نمایندگان، دولتمردان و دستگاه قضایی، گفت: مردم شریف و قدرشناس کشورمان که همواره پشتیبان نظام و حامی ولایت هستند توقعی جز کار و خدمت از ما ندارند و هرگونه قصور و کوتاهی توسط مسئولان بی ثباتی به اعتماد عمومی و خدشه دار کردن امنیت ملی محسوب می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: بنابراین شایسته است در سال جدید با تمامی توان برای هم افزایی، کار جهادی و تلاش مضاعف برای تحقق شعار ملی سال که از اهداف اقتصاد مقاومتی است بکوشیم و نیک بدانیم که حفظ اشتغال موجود، ایجاد فرصت های شغلی جدید، تکریم سرمایه گذاران در امر تولید و دست پینه بسته کشاورزان، دامداران و کارگران شریف در پرتو حمایت همه جانبه از کالای ایرانی تجلی می یابد.

وزارت صنعت با رانت و مافیای خودروسازی مقابله کند

محمد حسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه به عنوان یکی دیگر از ناطقان میان دستور پارلمان، گفت: امروز منطقه خاورمیانه آبستن حوادث کم نظیر و کم سابقه ای است، باید کشورهای منطقه هوشیاری بیشتری داشته باشند؛ 7 سال پیش جنگ تمام عیار با محوریت مستقیم آمریکا درسوریه آغاز شد، متاسفانه حماقتی دیگر را دیروز درجهان به اصطلاح تمدن شاهد بودیم، حمله موشکی مدعیان حقوق بشرآمریکا، انگلیس و فرانسه به کشورمستقل سوریه خود گویای اجرای قانون جنگل درکشوراست.

نماینده مردم آستانه اشرفیه درمجلس شورای اسلامی، افزود:باید سازمان های بین المللی وظیفه انسان دوستانه خودرا انجام داده و باید جامعه جهانی مقدمات محاکمه جنایتکاران جنگی را دردستورکار قرار دهد.

وی تاکید کرد: همه تلاش کردند و با راهنمایی های مقام معظم رهبری درعرصه بین المللی فضای خوبی ایجاد شد،بالارفتن ضریب نفوذ جمهوری اسلامی، اثرگذاری درمنطقه و نوع گفتمان با دنیا و جلوگیری از هژمونی ایران هراسی از آثار آن است، اما با کمال تاسف امروز می بینیم آمریکا  هیاهوی خروج از برجام را درسر دارد، اما اعلام می کنیم با تمام فراز و فرودهایی که بود این یک توافق بین المللی است اشتباه خروج آمریکا از برجام هیچ هزینه ای برای آنها نخواهد داشت و ما براساس سیاست ایران یعنی همکاری و احترام متقابل با دنیا گام خواهیم برداشت.

قربانی تصریح کرد: شعار کنترل تورم را همگان سردادیم، اما باورداریم شعار تحقق پیدا نکرده است، متاسفانه امروز شاهد افزایش قیمت ها در بازار هستیم، بارها از همین تریبون اعلام کردیم که شاخصه تورم را جیب مردم تعیین می کند و فقر را سفره های مردم، متاسفانه این دو مقوله به هیچ وجه دیده نشده است، شعار سال حمایت از تولید داخل است؛ حمایت از تولید داخل با سود 20 و 18 درصد و با سیستم بانکی ربوی امکان پذیر نیست، تولیدکنندگان ما امکان رقابت با کالاهای خارجی را ندارند، سیستم بانکی هنوز نتوانسته خود را در خدمت تولید قرار دهد.

این نماینده مردم درمجلس دهم، ادامه داد: با عدم شفافیت و نداشتن یک استراتژی نظارت بر سیستم بانکی هرروز شاهد فسادی درگوشه و کنار سیستم بانکی هستیم، نتیجه 25 میلیارد دلار قاچاق ،تعطیلی بازار ، 30 درصد بنگاه های تولیدی،بیکاری و بالا رفتن سن ازدواج و افزایش طلاق می شود، از طرف دیگر باید نظام مالیاتی کشور اصلاح شود،نمی شود یک کارمند مالیات خود را به موقع بپردازد؛ولی فرار مالیاتی هنوز معضل بزرگ کشور باشد، مالیات، باید حتی اگر حداقل فرهنگ عمومی شود.

قربانی گفت: در چهارم بهمن از همین تریبون اعلام کردیم که سونامی دلار درپیش است؛ اما متاسفانه مدیران بانک مرکزی گوش شنوا نداشتند، نابسمانی بازار ارز شوک بزرگی بر تولید و بازار بود، نرخ دلار تک نرخی اعلام شد؛به نظرخوب است اما مردم نباید برای گرفتن آن سردرگم شود، آقای سیف چگونه نتوانستیم پول های مجرمانه را مدیریت کنیم؛ چگونه نتوانستیم پاساژ افشار و پاساژ سبزه میدان را مدیریت کنیم، ظرفیت های کشوری کجا رفته است، چرا از ظرفیت سازمان های دیگر استفاده نشده است.

وی تاکید کرد: راه نجات اقتصاد کشور شفافیت اطلاعات است،جهت جلوگیری از رانت های اقتصادی و واسطه گری باید شفافیت اطلاعات اقتصادی و کوچک شدن دولت از مسیر الکترونیکی را مدنظر قرار داد،آیا امروز اطلاعات اقتصادی بطور شفاف در اختیار همگان است،باجرات می توان گفت چنین چیزی نیست، امسال هم متاسفانه بالغ بر 300 نفر در ایام تعطیلات درجاده ها کشته شدند،آیا وقت آن نرسیده که وزارت  صنعت با رانت و مافیای خودروسازی مقابله کند؛ چرا هنوز تولید ماشین های غیراستاندارد را به مردم تحویل می دهیم.

قربانی افزود: درطول 25 سال متاسفانه با تولید پراید غیراستاندارد 230 هزارنفر درجاده ها کشته شدند، بسیاری از مدیران جهت اطلاعات و با یک شبکه و ثبت سفارش به میلیاردها تومان ثروت باد آورده دست یافته اند، چه کسانی شریک این رانت های میلیاردی هستند.

وی تصریح کرد: از همه مردم خونگرم آستانه اشرفیه و بندکیاشهر که با سعه صدرپذیرای حود 8.5 میلیون مسافرنوروزی شدند تشکر دارم براساس آمارها گیلان رتبه دوم گردشگری کشور بود، به دولت اعلام می کنم زیرساخت های گیلان به هیچ وجه مساعد نیست،پسماند فاضلاب برای ما فاجعه زیست محیطی ایجاد کرده و زباله های سراوان زندگی را برای مردم غیرقابل تحمل کرده و راه های اصلی و مسیرهای روستایی باید با جدیت تعمیر و تعویض شود.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: امسال بحران آب جدی است، عدم مدیریت بحران سبب رنجش کشاورزان شده است، با جدیت اعلام می کنیم مدیریت را شخص وزیرنیرو در دست بگیرد؛ مسبوق به سابقه نیست برنج خارجی دربازار هم قیمت برنج داخلی باشد که ناشی از بی تدبیری تنظیم بازار است.

دست‌های پنهان و توطئه‌های جدید علیه اقتصاد کشور افشا شوند

مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در نطق میان دستور خود با تبریک سال نو، عید مبعث، اعیاد رجبیه، شعبانیه و دعا برای ظهور حضرت صاحب الزمان(عج)، گفت:  امسال در حالی  از سوی مقام معظم رهبری سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شد که در و دیوار ادارات و شهرها مزین به این شعار شده است،اما اقدامات ما مجلسی ها،پاستورنشینان و دستگاه قضایی برای ممانعت از ورود کالای  قاچاق چه بوده است؟

نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:باید از مسئولان پرسید؛ آیا نظارت کافی بر ورود کالای قاچاق وجود دارد؟ آیا همه اسکله‌ها تحت کنترل و نظارت است؟ در زمینه تشویق صادرکنندگان به‌منظور رونق تولید و اشتغال اقدامی صورت گرفته است؟چرا باید وضعیت ارز از کنترل خارج شود تا با تعطیلی صرافی‌ها کار پیش رود؟چرا نباید دست‌های پنهان و توطئه‌های جدید علیه اقتصاد کشور -که رئیس‌جمهور از آن سخن می‌گویند- افشا شود.

وی با بیان اینکه فقط در سال 96 نزدیک به 19میلیارد دلار از کشور خارج شده است،افزود: آیا نباید مسئولان نهادهای دولتی و حکومتی از کالاها و خودروهای داخلی  استفاده کنند؟ اگر خودروها و کالای داخلی کیفیت لازم را ندارند چرا مردم را به استفاده از آن‌ها توصیه کنیم؟ و البته در این زمینه به ویژه درخصوص مقابله با فساد سیستماتیک سخن بسیار است.

کواکبیان همچنین با تاکید براینکه براساس سیاست‌های کلی نظام و اصول قانون اساسی و معیارها و آموزهای دینی،ایران اسلامی نسبت به همه مسلمانان تعهد داشته و باید از مستضعفین جهان حمایت کنیم، توضیح داد: به‌یقین ایران اسلامی به دنبال کشورگشایی، لشکرکشی و تهاجم نظامی نیست و  مخالف سلطه قدرت‌های خارجی به بهانه‌های واهی در کشورهای همچون سوریه،عراق، لبنان و یمن هستیم لذا نمایش موشکی و جنایت مشترک آمریکا، فرانسه و انگلیس در پی حمله موشکلی به سوریه که با سرمایه‌های گاوهای شیرده منطقه صورت می‌گیرد را محکوم می‌کنیم.

وی بیان کرد: حمایت امثال اردوغان و سایر کشورهای اسلامی و آسیایی از این تهاجم نظامی دردناکتر است.چرا زمان بهره‌برداری اقتصادی، دیگران مدعی هستند اما ما باید هزینه‌ها را تحمل کنیم؟ براساس حدیث حضرت علی(ع) ما معتقدیم نتانیاهو-ی جنایتکار،ترامپ غیرمتعادل و جوانک شاهزاده سعودی به‌یقین روزی به زیر کشانده خواهند شد و محرومان و مستضعفان جهان عهده‌دار قدرت جهانی خواهند شد.

عضو فراکسیون امید درمجلس همچنین با طرح این پرسش که طرح گفتگوی ملی چه شد؟، گفت: بارها از مقام معظم رهبری تقاضا کرده‌ام، بازهم تقاضا می‌کنم؛رهبری عزیز پس از 7 سال دستور فرماید؛رفع حصرها انجام شود و رئیس‌جمهور به‌عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی به وعده خود عمل کند،به ویژه آنکه ماهیت افرادی همچون احمدی‌نژاد بر همگان مشخص شده است.

وی با قدردانی از حمایت برخی از اصولگرایان از طرح گفتگوی ملی،اضافه کرد:اگر برخی اقدامات به موقع اقدام نشوند،امکان جبران فرصت‌ها از بین خواهد رفت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس اقتدار بیشتر مجلس را مستلزم دقت هرچه بیشتر در انتخاب هیات رئیسه دانست و افزود: قوه قضاییه می‌گویید؛ در عدم برخورد با احمدی ‌نژاد حکمتی در کار است، لابد عدم دستگیری سعید مرتضوی نیز براساس حکمتی است.

نماینده مردم تهران درمجلس همچنین با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود با تذکر به وزارت راه و شهرسازی، اظهارکرد: 4 ماه از تشکیل شورای ساماندهی امور پایتخت گذشته است؛لذا جلسات آن باید منظم برگزار شود،ضمن آنکه ریاست شورای شهر تهران را بهترین گزینه برای شهرداری تهران می‌دانم،متروی اسلامشهر نیز باید جدی گرفته شود و اهالی شهر پردیس از عوارض آزادراه برای معاف شوند.

محور پارس آباد-اردبیل به شبکه راه‌آهن سراسر متصل شود

شکور پورحسین شقلان نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک عید مبعث،اظهارداشت: از وزیر نیرو تقاضا دارم نسبت به حفظ و حراست از امر حق آبه مغان اهتمام جدی داشته باشد،متاسفانه براساس موافق نامه اولیه تخصیص منابع آب حوزه آب‌‍ریز ارس حقوق مصرف کنندگان قبلی مورد بی توجهی قرار گرفته و سهم آب بران پایین دستی مغفول واقع شده است.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قدمت بهره‌برداری شبکه آبیاری مغان 64 سال و آبیاری شبکه خداآفرین 40 سال است، گفت: در این مدت تا قبل از سال 92 حقوق مصرف‌کنندگان قبلی به‌صورت کامل تخصیص می‌یافت، انتظار وجود دارد این حق مسلم به ذی‌حق اصلی اعاده گردد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موضوع دیگردر خصوص حق آبه مغان از قلم افتادن حق آب شرب شهرهای پارس‌آباد، بیله‌سوار،گرمی، اصلان‌دوز، قشلاقات مغان و احشامات مغان است، ادامه داد: بدون تامین حق آبه موارد مطرح شده هرگونه تخصیص آب به مناطق خارج از حوزه آبریز ارس جفا در حق مردم منطقه بوده و سوء مدیریت محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: درخصوص تدوین نظام بهره‌برداری پای‌آب سد خدآفرین مطالبات اهالی محترم به صورت مکتوب خدمت استاندار استان اردبیل ارائه شده که در آن برای صدور دستورات لازم توسط وزیر جهاد کشاورزی مطالبی به بیان می‌شود.

این نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این نامه آمده است حدود و صدور عرفی و پلاک‌های ثبتی منطقه را به بهانه واگذاری برهم نزنند، کل اراضی تغییر کاربری یافته  به خود بهره‌برداران قانونی و عرفی واگذار شود و در جهت حفظ گوسفند نژاد اصلی مغان پیشنهاد می‌شود؛ درصدی از مراتع در هر پلاک و محدوده عرفی عشایر به‌صورت دست نخورده و با حفظ پوشش گونه‌های گیاهی تبدیل به آبی گردد، اضافه کرد: همچنین در ادامه آمده است که در خصوص ساماندهی به اجرای طرح هادی با محاسبه رشد جمعیت حداقل با نگرش 20 سال آینده زمین و محوطه محل مسکونی مد نظر قرار بگیرد، در تقسیم و تخصیص اراضی بحث مهاجرت معکوس مدنظر قرار بگیرد و شرایط برای بازگشت مجدد فرزندان مستعد عشایر که جهت کاریابی روزانه روانه  کلان شهرها شده‌اند اما هنوز کاری پیدا نکرده‌اند فراهم شود و در خصوص شناسایی عشایر عرفی به شجره نامه و سوابق قبل از انقلاب آنها بذل توجه شود.

پورحسین  با تاکید براینکه اخیرا بنا بر اقبال مقامات قضائی استان تعدادی از کارکنان سازمان جهاد کشاورزی و سازمان امور آب که در امر پای آب ذی مدخل بوده‌اند بازداشت شده‌اند،عنوان کرد: انتظار داریم وزارت‌های مذکور با اطلاع رسانی جامع دراین زمینه ضمن شفاف‌سازی تمامی اقدامات انجام شده،توسط این مجمع را مجددا مورد بازبینی قرار دهند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی توجه کنند که مغان و شهرستان‌ پارس آباد از لحاظ جمعیتی و تولید ناخالص ملی مخصوصا تولید محصولات دامی و کشاورزی اصلی‌ترین گرانیگاه شمال غرب کشور و استان اردبیل است، تصریح کرد: اگر قرار است توسعه زیربنایی در خدمت توسعه اقتصادی باشد حتما باید محور پارس آباد-اردبیل به شبکه راه‌آهن سراسر بپیوندد، تقاضا دارم به‌صورت جدی نسبت به برآورده کردن این خواسته اساسی مردم اقدام عاجل صورت بگیرد.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه درخصوص جاده مواصلاتی نیز قبلا اعلام کرده‌ام اگر احداث بزرگراه‌ها بر اساس شاخص‌هایی چون تراکم جمعیت،بعد مسافت،محوریت ترانزیتی، حجم مرگ و میر ناشی از تصادفات و تردد گردشگران خارجی بوده باشد شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله سوار مقام اول را به خود اختصاص می‌دادند،ادامه داد: اما سوال این است ملاک عمل تاکنون چه شاخصی بوده که این شهرستان‌ها از این موهبت محروم مانده اند.

وی گفت:از وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی درخواست می‌کنیم که طی بررسی و مطالعات جامع‌ای رعایت شاخص عدالت اجتماعی را در امر توزیع و تخصیص منابع اشتغالزایی و حجم سرمایه گذاری‌های انجام شده جهت اشتغال جوانان بین مناطق و شهرستان‎‌های مختلف کشور را به مجلس و مردم گزارش دهند و به صورت اختصاصی سهم شهرستان‌های پارس آباد و بیله سوار را طی 20 سال اخیر به من اعلام کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه مغان دروازه ورود آسیای مرکزی به حوزه قفقاز است که یکی از اصلی‌ترین نکات هدف بازارهای بین‌المللی و جهانی نیز محسوب می‌شود،عنوان کرد:ایجاد منطقه آزاد مغان در کنار توسعه شبانه‌روزی فعالیت گمرک شهرستان بیله سوار ظرفیت بسیار عظیمی برای تولید است و هرگونه تاخیر در راه اندازی این بخش به معنای فرصت دادن به رقبا و محروم بودن اقتصاد کشور از ظرفیت یاد شده است.

پورحسین با اشاره به اینکه واگذاری و عجولانه و بدون مطالعه شرکت‌های کشت و صنعت مغان و پارس این شرکت‌های را به سرنوشت اسلاف خود در واگذاری مبتلا می‌کند،ادامه داد: اگر دولت و مجلس همت خود را صرف حل معضلات و مصیبت‌ها  شرکت‌های واگذار شده نمایند کافی است؛پس فعلا اجازه ندهید مصیبت جدیدی بر مصیبت‌های کشور اضافه شود،از سازمان خصوصی‌سازی و وزرای مربوطه درخواست دارم دستور تعلیق و فرصت بیشتر مطالعاتی به این شرکت‌ها داده شود.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید براینکه کوتاهی در زمینه جبران خسارت وارده حوادث غیرمترقبه به کشاورزان باعث بالارفتن ریسک در تولید محصولات کشاورزی و کاهش انگیزه تولید شده است،خاطرنشان کرد: از وزیر جهاد کشاورزی در خواست دارم دستور دهند تا در سازوکارهای برآورد خسارت و پیش بینی اعتبارات لازم تجدید نظر جدی صورت بگیرد./۸۵۶/پ۲۰۱/ق

ارسال نظرات