۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۵۶۱۴۴۸
نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری:

واردات، ضربه مهلکی به تولید و اقتصاد داخلی می‌زند

نماینده مجلس خبرگان با اشاره به اینکه واردات ضربه مهلکی به تولید و اقتصاد داخلی می‌زند، گفت: تا زمانی که تولیدات کشورهایی چون ترکیه و چین در بازار ایران جولان می‌دهد بحث حمایت از تولید داخلی معنا ندارد و تنها در حد یک شعار باقی خواهد ماند.
حجت الاسلام و المسلمین دیرباز

حجت‌الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه اگر مردم برای حمایت از کالاهای ایرانی در خریدهای به ظاهر ساده و اندک خود از تولیدات داخلی استفاده کنند، کمک شایانی می‌توانند در تحقق شعار سال انجام دهند، اظهار داشت: مسؤولان در این زمینه هم وظایفی بر عهده دارند که باید به آنها عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت برای حمایت از کالای ایرانی تعرفه واردات کالاهای خارجی مشابه داخل را افزایش دهد، ادامه داد: امروزه حتی قدرت‌های بزرگ اقتصادی از جمله چین و آمریکا هم زمانی که منفعت خودشان ایجاب کند برای واردات کالاهای همدیگر تعرفه سنگین برقرار می‌کنند.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه واردات ضربه مهلکی را به تولید و اقتصاد داخلی می‌زند، خاطرنشان کرد: تا زمانی که تولیدات کشورهایی چون ترکیه و چین در بازار ایران جولان می‌دهد بحث حمایت از تولیدات داخلی معنا ندارد و تنها در حد یک شعار باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه فروشندگان ایرانی برای فروش اجناس خارجی ذوق و شوق داشته و از اینکه اجناس فروشی آنها خارجی بوده بر خود می‌بالند، تصریح کرد: تا زمانی که چنین تفکری در بین فروشندگان ایرانی وجود داشته باشد در بین خریداران ایرانی هم خرید اجناس خارجی طرفدار خواهد داشت و تنها راه تغییر این تفکرها فرهنگ‌سازی و آموزش به مردم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز با اشاره به داستانی مبنی بر خودداری یک مسافر فرانسوی از خرید کالای ایرانی هنگامی که پاشنه کفشش شکسته بود، اضافه کرد: مردم کشورهایی که اکنون از نظر اقتصادی در جهان حرفی برای گفتن دارد با همین تفکر استفاده از کالای ساخت کشورشان به هر قیمتی و تحمل مشکلات به این جایگاه رسیده‌اند.

وی عنوان کرد: برای رسیدن به موفقیت و رونق اقتصادی مردم ایران هم به مثابه این کشورها باید رنج پایین بودن کیفیت محصولات داخلی و حتی قیمت بالای آن کالاها را تحمل کنند تا در چند سال آینده مانند مردم کشورهای کره‌جنوبی، چین و سایر کشورها به داشتن بهترین تولیدات دنیا افتخار کنیم./۹۳۶/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات