۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۵۶۱۴۹۰
اسدی خبر داد؛

حضور ۷۱ شرکت کننده از ۴۶ کشور جهان در مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب

رییس ستاد برگزاری دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب علوم دینی از حضور ۷۱ شرکت کننده از ۴۶ کشور جهان در مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب خبر داد.
اسدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین اسدی در نشست خبری دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب علوم دینی با اشاره به اهمیت برگزاری این مسابقات عنوان کرد: این مسابقات فرصت خوبی است تا قم بتواند ظرفیت خود را در موضوع محوری قرآن معرفی کند تا در کنار تهران به عنوان قطب فرهنگی جهان اسلام در بحث قرآن فعالیت کند.

وی افزود: دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب علوم دینی در سه رشته قرائت قرآن همراه با تفسیر، حفظ کل قرآن همراه با تفسیر و خطابه قرآنی برگزار می شود.

رییس ستاد برگزاری دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب علوم دینی تصریح کرد: از نوآوری های این دوره از مسابقات می توان به اضافه شدن تفسیر به رشته های قرائت و حفظ قرآن کریم و همچنین ایجاد رشته جدیدی با عنوان خطابه قرآنی اشاره کرد که می تواند در راستای فعالیت های تبلیغی طلاب مؤثر باشد.

وی از حضور نمایندگان 46 کشور در این مسابقات خبر داد و اظهار کرد: 71 شرکت کننده از 46 کشور جهان در این دوره از مسابقات شرکت می کنند که 22 نفر از شرکت کنندگان در رشته خطابه قرآنی به رقابت خواهند پرداخت.

اسدی اضافه کرد: مرحله مقدماتی این مسابقات در نمایندگی های جامعة المصطفی العالمیه و در بیش از 25 کشور برگزار شد که این موضوع سبب رقم خوردن رویداد مهم فرهنگی و قرآنی در برخی از کشورهایی بود که در طول سال هیچ فعالیت های قرآنی نداشتند.

وی ادامه داد: 15 نفر از اساتید بین المللی در رشته های قرائت، حفظ، تفسیر و خطابه این مسابقات را قضاوت خواهند کرد که 8 نفر از این داوران از کشورمان و دیگر داوران از کشورهای عراق، افغانستان، الجزایر، پاکستان، لبنان، سوریه و مصر خواهند بود.

رییس ستاد برگزاری دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب علوم دینی ابراز کرد: آییین افتتاحیه این مسابقات از ساعت 18 اول اردیبهشت ماه در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار می شود و عصر چهارم اردیبهشت ماه با برگزاری مراسم اختتامیه، این مسابقات به کار خود پایان می دهد.

وی افزود: از برنامه های جنبی این مسابقات می توان به دیدار شرکت کنندگان با آیت الله سعیدی و مراجع تقلید، نشست با رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، زیارت مرقد مطهر حضرت معصومه(س) و سفر به مشهد و زیارت مرقد مطهر امام رضا(ع)، برگزاری محافل قرآنی در سراسر استان و دیدار با رهبر انقلاب در روز پنج شنبه اشاره کرد.

اسدی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم این مسابقات سبب انس طلاب با قرآن کریم و همچنین نهادینه سازی مفاهیم قرآنی در تبلیغ طلاب و حضور قرآن کریم در متن دروس و کارکردهای علمی و پژوهشی حوزه های علمیه شود./872/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات