۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۵۶۱۵۹۳
در نشست خبری مطرح شد؛

تشریح برنامه های روز جانباز در قم

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثاگران استان قم گفت: هدف اصلی جانبازان عزت اسلام است و آن ها با عشق در هر سنگری به ایثار می پردازند و هر روز و شب با درد و آلام مختلف دست و پنجه نرم می کنند.
 سید جواد هاشمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید جواد هاشمی در نشست خبری بزرگداشت روز جانباز که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم برگزار شد، با اشاره به جایگاه جانبازان در جامعه عنوان کرد: جانبازان شاهدان عرصه پیکار و رهروان راه ایثار و شهادت و ولایتمداران بی ادعا و عزیز و با شرافتی هستند که عشق و مهر و ایثار معنا کرده اند.

وی افزود: هدف اصلی جانبازان عزت اسلام است و آن ها با عشق در هر سنگری به ایثار می پردازند و هر روز و شب با درد و آلام مختلف دست و پنجه نرم می کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثاگران استان قم تصریح کرد: ما مدیون جانبازان هستیم؛ افرادی که با عشقبازی، شبانه روز در ذکر و یاد خدا هستند و به چیز دیگری فکر نمی کنند.

وی اضافه کرد: این ایثار و فداکاری جانبازان به نظام اسلامی و کشور آبرو داده است و به گفته امام خمینی(ره)، شهدا یکبار به شهادت می رسند اما جانبازان چندین بار شهید می شوند.

هاشمی تأکید کرد: خیلی ها به دنبال این هستند که نقش جانبازان را در جامعه کم رنگ کرده و با تضعیف روحیه ایثار و شهادت، فرهنگ مادی و دنیاطلبی غرب را جایگزین آن کنند.

وی ادامه داد: آنچه نشان دهنده مجاهدت های شهدا و ایثارگران است، رهروی مکتب امام حسین(ع) و حضرت ابالفضل(ع) و دنباله روی از شعار جانباز کربلا که فرمودند «اگر دو دستم را بدهم، دست از یاری دین بر نمی دارم» است و امروز که علمدار و پاسدار کشور، بزرگ جانباز انقلاب است، ما از همین مکتب پیروی می کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثاگران استان قم در ادامه با اشاره به برنامه های روز جانباز در قم اظهار کرد: روز شنبه و همزمان با سالروز ولادت حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز، مراسمی در گلزارهای شهدای علی بن جعفر(ع) و شاه ابراهیم از ساعت 17 با حضور جانبازان برگزار می شود.

هاشمی ابراز کرد: دیدار با جانبازان با حضور نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه سراسر استان، اجرای برنامه های فرهنگی، کوهپیمایی و کوهنوردی و اجرای برنامه های قرآنی و مذهبی از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای بزرگداشت روز جانباز است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از 11 هزار جانباز سرفراز در استان حضور دارند که  4866 نفر جانباز بالای 25 درصد، 6495 نفر زیر 25 درصد، 243 نفر جانباز 70 درصد هستند که به صورت دوره ای با این قهرمانان کشور دیدار داریم./872/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات