۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۵۶۱۹۹۸
آیت‌الله علم الهدی:

جانبازی، سعادت بزرگی است

آیت‌الله علم الهدی با اشاره به این‌که حفظ فرهنگ ایثار سبب سربلندی انسان‌ها می‌شود، گفت: افتخار جانبازی سعادت بزرگی است.
آیت الله علم الهدی | دومین اجلاسیه کمیسیون تخصصی شورای عالی حوزه علمیه خراسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و امام‌جمعه مشهد ظهر امروز در دیدار جانبازان لشکر فاطمیون گفت: عظمت حضرت ابوالفضل (ع) در شهادت به خاطر این است، درحالی‌که جانباز بوده به شهادت رسیده است.

وی افزود: امام سجاد(ع) می‌فرماید، مقامی که عموی من در بهشت دارد، سبب می‌شود تمام شهیدان به حال او غبطه بخورند. حضرت عباس (ع) به خاطر جانبازی قبل از شهادت دارای چنین مقامی شده است. این موضوع دلالت بر این مطلب دارد که مقام جانبازی در نزد خداوند بسیار بزرگ است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در ادامه همچنین اظهار کرد: شهید در یک‌لحظه به شهادت می‌رسد، اما جانباز مجموعه آلام را هرروز و هرلحظه درک می‌کند، به خاطر همین است که برای جانباز هرروز یک شهادت محسوب می‌شود.

امام‌جمعه مشهد خاطرنشان کرد: شهید با شهادتش به خانواده و تمام کسانی که در پرتو او هستند، عظمت می‌بخشد، یک جانباز هم‌چنین اعتباری دارد. حفظ فرهنگ ایثار و شهادت سبب عظمت انسان می‌شود. عظمت یک جانباز هم مشروط به‌شرط مقاومت است. این مقاومت را باید همسر و بستگان جانباز داشته باشند و در پای او مقاومت کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: شما جانبازان لشکر فاطمیون خصوصیتی دارید که با سایرین متفاوت هستید. شما از تباری هستید که از قرن‌ها قبل به‌عنوان فدایی پیامبر اسلام (ص) در محاصره بودید. اگر تاریخ افغانستان را مطالعه کنید، حدود 10 قرن در محاصره دشمنان و ناصبی‌ها بوده است.

وی افزود: شما در بین صدها هزار نفر افتخار یافتید، تا در این جهاد مقدس شرکت کنید. قدر این نعمت را بدانید. اجداد شما در پیشگاه اهل‌بیت(ع) روسفید هستند. در تمام فضیلت‌هایی که شما دارید، همسر و فرزندان و اقوام شما نیز شریک هستند. هر یک از شما مظهر عینی حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) است./۹۳۴/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات