۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۵۶۲۰۰۶
آیت‌الله صدیقی مطرح کرد؛

علم موهبتی است برای رسیدن به مقام خلیفه اللهی

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گفت: علم اکتسابی باید مقدمه علم موهبتی باشد؛ انسان با علم الله است که می‌تواند به مقام خلیفه اللهی دست یابد.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران، امروز در جلسه درس اخلاق که در حوزه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: خداوند هدف از خلقت و آفرینش آدم را خلافت مطلق خود بیان می‌کند.

وی افزود: لازم به ذکر است که جانشینی خداوند برای آدم نیست بلکه برای آدمیت است از این رو مرتبه آدمیت، مقام خلیفةاللهی است.

آیت‌الله صدیقی با تاکید بر اینکه انسان باید زندگی خودش را در خط خلیفةاللهی تنظیم کند، ابراز کرد: تنها راه نجات و رستگاری تمسک به اهل بیت(ع) و قرآن کریم است. انسان اگر از کاروان نور فاصله بگیرد نابود و ساقط می‌شود بنابراین گناه و معصیت ثمره خروج از صراط و گام نهادن در مسیر تاریکی است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهل بیت(ع) را مجرای فیض الی الله بیان کرد و اظهار داشت: گاهی به شیعیان این تهمت و افترا را می‌زنند که ما اهل بیت(ع) را شریک و در عرض خداوند می‌دانیم در حالی که سخن آنان باطل است چرا که ائمه اطهار(ع) ذوب در وجود خداوند بودند و وجودی در برابر عظمت خدا نمی‌دیدند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه مشیت و اراده اهل بیت(ع) همان مشیت و اراده خداوند است، گفت: اهل بیت(ع) مظهر خداوند هستند و هیچ استقلالی در وجود آنان نیست جز مجرا و مظهر بودن. ائمه اطهار(ع) اراده الهی هستند.

وی با بیان اینکه انسان می‌تواند به علم الله دست یابد، عنوان کرد: خداوند عالم هستی را خلق کرد تا انسان در مسیر کسب علم به کمال دست یابد از این رو خداوند اگر بخواهد کسی را پست کند علم را از او می‌گیرد و این امر ربطی به لباس و صندلی ندارد بلکه شامل محتوا می‌شود.

آیت‌الله صدیقی قیمت هر انسان را متناسب با علم او دانست و اظهار داشت: علم و ادب دو بال پرواز هستند که انسان می‌تواند به کمک آن دوبال به معراج پرواز کند. در خلافت الهی محور علم و تعلیم اکتسابی است همچنین مرز زمانی و مکانی برای تعلیم و تعلم در اسلام وجود ندارد.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در پایان خاطرنشان کرد: علم اکتسابی باید مقدمه علم موهبتی باشد کسی به علم الله نمی‌رسد مگر اینکه حجاب بین او و خدا مرتفع شود./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات