۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۵۶۲۱۳۲
امام جمعه بابل:

روحیه جانبازی در راه ارزش ها باید در جامعه تقویت شود

حجت الاسلام والمسلمین روحانی بر لزوم قدردانی جامعه از جانبازان تاکید کرد و گفت: روحیه جانفشانی و ایستادگی در مسیر حق و حقیقت با الگوبرداری جامعه از جانبازان میسر می شود و برای تبیین این ارزش الهی باید اهتمام ویژه ای صورت گیرد.
امام جمعه بابل در دیدار جانبازان امام جمعه بابل در دیدار جانبازان امام جمعه بابل در دیدار جانبازان امام جمعه بابل در دیدار جانبازان امام جمعه بابل در دیدار جانبازان امام جمعه بابل در دیدار جانبازان امام جمعه بابل در دیدار جانبازان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در دیدار جمعی از جانبازان بالای 70 درصد بابل، جانبازان را رهروان حقیقی حضرت ابوالفضل العباس(ع) عنوان کرد و گفت: جانبازان آثار و درد ناشی از مجروحیت را به همراه خود دارند و دارای ارزش و مقامی بالاتر از شهادت هستند و این تنها در صورت حفظ ارزش های والای دوران جهاد نصیب آن ها می شود.

وی بر حفظ روحیه انقلابی و جهادی تاکید کرد و گفت: جانبازان سمبل ایستادگی و افتخار جامعه اسلامی هستند و باید قدردان این مدال بزرگ باشند.

امام جمعه بابل بر لزوم قدردانی جامعه از جانبازان تاکید کرد و اظهار داشت: روحیه جانفشانی و ایستادگی در مسیر حق و حقیقت باید با الگوبرداری جامعه از جانبازان میسر شود و به ویژه برای نسل جوان و نوجوان ما این ارزش الهی تبیین گردد.

وی گرامیداشت روز جانباز را تجلیل از ارزش مقدس جانبازی در راه خداوند دانست و تصریح کرد: اگر جامعه ای همواره لباس رزم و جهاد خود را در برابر دشمنان حفظ کند، این جامعه مصون از خطرات دشمنان می شود و آن ها جرات دست اندازی به حریم این کشور را به خود راه نمی دهند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به درد و رنج جانبازان به ویژه جانبازان بالای 70 درصد، گفت: تحمل درد، رنج و آثار مجروحیت دوران دفاع مقدس بعد از گذشت 30 سال از آن دوران یک استقامت ویژه ای می خواهد که جانبازان در جهت کسب رضای الهی این مشکلات را به جان می خرند.

وی روز جانباز را تنها معطوف به تجلیل از مقام جانبازان نداست و افزود: در کنار مصیبت ها و دردهای ناشی از مجروحیت برای جانبازان، صبوری خانواده های معظم آن ها نیز یک تقدیر ویژه ای را می طلبد و مسلما آن ها در این ثواب عظیم شریک هستند.

تولیت مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) بابل با اشاره به کسب موفقیت های بالا به ویژه در زمینه های علمی توسط جانبازان، خاطرنشان کرد: جانباز در جامعه ما در بعد از دوران دفاع مقدس یک شخصیت منفعل به واسطه معلولیت های جسمی و دیگر مشکلات نیست بلکه آن ها در کنار مبارزه با این مشکلات در زمینه های مختلف یک شخصیت پویا و برجسته به ویژه در حوزه های علمی و اجتماعی از خود نشان دادند.

وی با تاکید بر رفع مشکلات درمانی جانبازان از سوی مسؤولان، ادامه داد: برخی از جانبازان در درمان و معیشت خود با مشکلات متعددی مواجه هستند و این موضوع با توجه به این که عزت، امنیت و آرامش جامعه ما مدیون جانبازان و ایثارگران است، در شان جامعه اسلامی و دینی ما نیست./1313/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات