۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۵۶۲۱۷۴
برای نخستین بار صورت می گیرد؛

پذیرش دانش پژوه در رشته حقوق و قضای اسلامی در مدرسه علمیه فیضیه مازندران

مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران از پذیرش دانش پژوه در رشته تخصصی علوم اسلامی با گرایش حقوق و قضای اسلامی برای نخستین بار برای سال تحصیلی جدید در این مدرسه علمیه خبر داد.
پذیرش

حجت الاسلام هادی قنبری، مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل از پذیرش دانش پژوه در رشته تخصصی علوم اسلامی با گرایش حقوق و قضای اسلامی برای نخستین بار برای سال تحصیلی در این مدرسه علمیه خبر داد.

وی با بیان این که ثبت نام در رشته های تخصصی علوم اسلامی از 14 فروردین آغاز و تا 31 فروردین امسال ادامه داشته است، افزود: کلیه مراحل ثبت نام به صورت متمرکز و از طریق سایت معاونت آموزش حوزه های علمیه صورت گرفته است.

مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران خاطرنشان کرد: شیوه پذیرش اولیه دانش پژوهان در سطح دو این رشته تخصصی به صورت احتساب نمرات دروس از پیش مشخص شده سطح یک جهت پذیرش در سطح دو رشته تخصصی و احتساب نمرات دروس از پیش مشخص شده از هر دو سطح یک و دو تعیین شده است.

حجت الاسلام قنبری به شرایط عمومی و اختصاصی پذیرش دانش پژوه در رشته های تخصصی علوم اسلامی اشاره کرد و گفت: اتمام سطح یک، دارا بودن حداکثر 34 سال سن، کسب امتیاز لازم در محاسبه نمرات دروس سطح قبل حوزوی، دارا بودن شرایط پذیرش واحدهای آموزشی با شرایط خاص، قبولی در مصاحبه علمی و رعایت قوانین خاص واحدهای آموزشی از مهم ترین شرایط اختصاصی پذیرش دانش پژوه در رشته حقوق و قضای اسلامی است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به پایان ثبت نام از طلاب علاقه مند تحصیل در این رشته تخصصی افزود: دو هفته پس از ثبت نام و احتساب نمرات سطح قبل داوطلبان با توجه به ضرایب مشخص شده انجام گرفته و پذیرفته شدگان اولیه که واجد شرایط هستند اعلام خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران با بیان این که پذیرفته شدگان در مرحله بعد جهت انجام مصاحبه به واحد های آموزشی تخصصی معرفی می شوند، گفت: ظرفیت پذیرش این مدرسه برای نخستین بار بیست نفر اعلام شده است.

حجت الاسلام قنبری در ادامه سخنان خود با اشاره به این که داوطلبانی که اسامی آنها به عنوان پذیرفته شده نهایی اعلام می گردد به منظور ثبت نام به مدرسه علمیه فیضیه مازندران مراجعه خواهند کرد، افزود: پذیرش قطعی دانش پژوه مشروط به تأیید نهایی صلاحیت داوطلب از سوی دفتر امور صیانتی است.

وی با بیان این که از اساتید بومی به منظور تدریس دروس این رشته تخصصی در مدرسه علمیه فیضیه مازندران استفاده خواهیم کرد، بیان داشت: خودشبختانه یک ظرفیت ارزشمندی از اساتید سطوح عالی حوزه در شهرستان بابل وجود دارد که می توان از توانمندی آنها در دروس تخصصی بیشتر بهره برد.

مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری منظم درس خارج فقه و اصول در این مدرسه علمیه اشاره کرد و گفت: برگزاری درس خارج در این مدرسه از سال 91 آغاز شده است.

حجت الاسلام قنبری با بیان این که خوشبختانه پس از اقدامات صورت گرفته درس خارج استاد نیکزاد در مدرسه علمیه فیضیه مازندران از ترم اول امسال رسمی شده است، تصریح کرد: این درس از شنبه تا چهارشنبه در مدرسه علمیه فیضیه بابل برگزار می شود.

وی از شرکت 32 نفر از طلاب در درس خارج رسمی مدرسه علمیه فیضیه مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به حضور طلاب از سراسر استان در این درس، بسیاری از دغدغه علاقه مندان برای شرکت در درس خارج و ادامه تحصیل در قم رفع شده است.

مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران با بیان این که رسمی شدن درس خارج در استان از هجرت طلاب به قم جلوگیری خواهد کرد، تصریح کرد: تا پیش از رسمی شدن درس خارج در این مدرسه علمیه بسیاری از طلاب برای ادامه تحصیل به قم و مشهد مهاجرت می کردند./۹۵۰/ت303/ب1

ارسال نظرات