۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۵۶۲۷۷۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

طلاب و روحانیان نباید نسبت به رخدادهای اجتماعی بی‌تفاوت باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: نمی‌توانیم خود را از نظام و مسؤولیت‌های اجتماعی جدا کرده و نسبت به رخدادهای جامعه بی‌تفاوت باشیم.
حجت الاسلام یعقوبی

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به رسالت حساس طلاب و روحانیان در برهه کنونی، اظهار کرد: روحانیان جلودار و پیش‌آهنگ انقلاب اسلامی بوده‌اند و باید در تداوم نهضت هم جلودار باشد.

وی افزود: امروز ما در چهلمین سالگرد نظامی هستیم که ادعا دارد بر اساس اسلام شکل گرفته، این انقلاب با جلوداری روحانیت شکل گرفت و این جلوداری ما باید حفظ باشد؛ به‌گونه‌ای که در تداوم نهضت هم جلودار باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اذعان به وجود برخی کم و کاستی‌ها در جامعه اسلامی، اضافه کرد: هیچ وقت جامعه یک دست نمی‌شود و مشکلات همیشه بوده و هست؛ ازاین‌رو باید راه خود را ادامه دهیم؛ چراکه در کنار مقاومت‌ها پیروزی‌ها بیشتر می‌شود.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: اکنون شرایط حساسی داریم و آزمون تاریخی برای روحانیت پیدا شده؛ زیرا روحانیت انقلاب کرده و انقلاب را رهبری می‌کند اگر خوب شود به نام روحانیت بوده و اگر بد باشد هم به نام روحانیت تمام می‌شود.

وی تصریح کرد: ازاین‌رو ما روحانیان نمی‌توانیم خود را از نظام و مسؤولیت‌های اجتماعی جدا کرده و نسبت به رخدادهای جامعه بی‌تفاوت باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه مرجعیت علمی و اخلاقی و عملی و سیاسی از آن روحانیت است، خاطرنشان کرد: امروز روحانیت به‌عنوان مشاور سیاسی امین مردم است؛ به همین دلیل طلاب و روحانیان در موضع‌گیری‌های خود همواره باید این مرجع بودن را در نظر بگیرند./9314/ت303/ب1

ارسال نظرات