۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۵۶۲۷۸۳
با برگزاری نشست خبری؛

برنامه های ستاد مردمی اجتماعات مهدوی تشریح شد

حجت الاسلام وطن خواه رییس ستاد مردمی اجتماعات مهدوی در نشستی خبری به تشریح فعالیت های این ستاد در جشن بزرگ نیمه شعبان پرداخت.
آغاز سال ۱۳۹۷ در مسجد مقدس جمکران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا ، نشست خبری رییس ستاد مردمی اجتماعات مهدوی پیش از ظهر امروز در دفتر خبرگزاری تسنیم قم برگزار شد.

حجت الاسلام رضا وطنخواه در این نشست با اشاره به فعالیت های این ستاد عنوان کرد: برنامه های این ستاد بگونه ای طراحی شده است که از ظرفیت های مجموعه های مردمی برای برنامه های گوناگون استفاده می کنیم و وابستگی به هیچ نهاد و ارگانی نداریم.

وی افزود: تمام رویکردها، راهکارها و راهبردهای ما مرتبط با انتظار ظهور امام زمان(عج) است و تلاش می کنیم تا با انجام فعالیت های خود در فضای اجتماعی، جامعه را مهدوی کنیم.

رییس ستاد مردمی اجتماعات مهدوی تصریح کرد: یکی از حوزه های فعالیت ما مربوط به برنامه های معمول است که به صورت دائمی برگزار می شود که پیاده روی سه شنبه از حرم حضرت معصومه(س) به جمکران و پیاده روی صبح جمعه در شهر مشهد از میدان 15 خرداد تا حرم امام رضا(ع) از جمله این برنامه ها است.

وی اضافه کرد: از زمان های قدیم پیاده روی علما و عاشقان امام زمان(عج) تا جمکران موضوعی معمول بوده است اما هم اکنون بیش از 2 هزار نفر به صورت هفتگی این برنامه را اجرا می کنند و تمام تلاش ما این است تا این برنامه ها را در راستای تأثیرگذاری بر فرهنگ عمومی انجام دهیم.

حجت الاسلام وطنخواه در ادامه با اشاره به برنامه های مناسبتی این ستاد خاطرنشان کرد: برنامه هایی مانند راهپیمایی عید غدیر، برنامه های نیمه شعبان و برنامه های روز درخت کاری از جمله فعالیت های مناسبتی این ستاد محسوب می شود.

وی تأکید کرد: در سال اول که پیاده روی روز عید غدیر برگزار شد، 6 هزار نفر شرکت داشتند اما سال گذشته بیش از 100 هزار نفر از عاشقان اهل بیت(ع) در این راهپیمایی بزرگ شرکت و بار دیگر با امام زمان(عج)تجدید بیعت کردند.

رییس ستاد مردمی اجتماعات مهدوی ادامه داد: در بحث درخت کاری نیز در سال اول 313 نهال انتظار با پلاک شهدای مدافع حرم کاشته شد و سال گذشته نیز این برنامه علاوه بر قم، در 15 شهر دیگر برگزار شد و گروه های مختلفی از جمله انجن های محیط زیست، بسیج، حوزه علمیه خواهران و هلال احمر در این برنامه شرکت فعالانه ای داشتند.

حجت الاسلام وطنخواه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه های این ستاد در جشن بزرگ نیمه شعبان اظهار کرد: ما هر ساله در نیمه شعبان شاهد اجتماع چند میلیونی عاشقان امام عصر(عج) هستیم که بزرگترین اجتماع مهدوی جهان است و در طول سال نیز بیش از 23 میلیون زائر در مسجد جمکران حاضر می شوند که نیاز است تا توجه ویژه ای به بحث فرهنگ و فعالیت های فرهنگی در راستای فرهنگ مهدوی و انتظار داشت.

وی ادامه داد: سال گذشته 103 ایستگاه صلواتی در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) به زائران خدمت رسانی کردند که در نهایت نیز 480 هزار غذای نذری و یک میلیون و 200 هزار نوشیدنی بین زائران توزیع شد و 300  غرفه در طول مسیر مشغول خدمت رسانی بودند.

رییس ستاد مردمی اجتماعات مهدوی ابراز کرد: همچنین 8هزار قطعه یخ و 300 هزار لیتر آب در سال گذشته در اختیار ایستگاه های صلواتی قرار گرفت و در مجموع بیش از 700 هزار نفر از این مسیر و غرفه های موجود در آن استفاده کردند.

حجت الاسلام وطنخواه افزود: برای امسال نیز تاکنون بیش از 150 ایستگاه صلواتی برای خدمت به زائران اعلام آمادگی کرده اند که 105ایستگاه در بلوار پیامبر اعظم(ص) و بقیه ایستگاه ها در نزدیکی مسجد جمکران و داخل مسجد و پارکینگ ها  خدمت رسانی می کنند و پیش بینی ما این است که امسال بیش از یک میلیون نفر در این پیاده روی شرکت می کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این فعالیت های مردمی سبب شده تا یک سنت حسنه پایه گذاری شود و کسانی که در پایه گذاری آن سهیم بوده اند همواره از ثواب آن بهره می برند و هر کدام از ما باید برای امام حاضر تمام توان خود را به کار بگیریم./872/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات